Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "social aesthetics"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Realne i wirtualne kręgi społeczne. Socjologiczna analiza użytkowników gier fabularnych.
    (2015-09-02) Porczyński, Dominik
    Praca ma trzy cele: opis funkcjonowania społeczności miłośników tradycyjnych gier fabularnych oraz masowych, wieloosobowych, sieciowych gier fabularnych; zrozumienie, w jaki sposób uczestnicy światów społecznych gier fabularnych porządkują swoje działania w ich ramach; zrozumienie, jak fani konstruują granice swojego świata społecznego i jak sfery hobby i życia codziennego oddziałują na siebie. Badanie miało formę etnografii. Zastosowane techniki badawcze obejmowały obserwację uczestniczącą prowadzoną w środowiskach graczy, wywiady pogłębione oraz netnografię w środowiskach wirtualnych. Dane wzbogacono o materiały wizualne oraz teksty wytwarzane przez fanów. Do najważniejszych wniosków można zaliczyć fakt, że tradycyjne i sieciowe gry fabularne różnią się poziomem sprawstwa uczestników. W przypadku tych pierwszych każdy element może zostać ustalony w drodze dyskusji, w odniesieniu do tych drugich rozgrywka jest podporządkowana strukturze gry konstruowanej przez projektantów. Społeczność fanów można z jednej strony uznać za zbliżoną do społeczności tradycyjnych, co wynika z bliskich relacji między twórcami a odbiorcami, zaś z drugiej za strukturę sieciową z miejscami większej i mniejszej intensyfikacji aktywności. Najważniejszą konkluzją jest to, że pozornie eskapistyczna aktywność w fandomie może zostać wykorzystana jako istotny czynnik socjalizacyjny i wychowawczy.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość