Przeglądanie według Temat "senses"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Sanctissimum, zmysły i retoryka. Wierszowany cykl z końca XVII wieku o tajemnicy Eucharystii autorstwa studentów kolegium jezuickiego w Orszy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Krzywy, Roman; Sieradzka, AldonaThe article is concerned with the handwritten cycle of poems "Głosy piąci zmysłów" [“Speeches of Five Senses”], that comes from the 2nd half of the 17th century. The text is part of a codex containing other rhetorical exercises by students of the Jesuit college in Orsza (Belarus). "Głosy piąci zmysłów" develop the issue of the Eucharistic mystery – voices of the five senses try to explore this problem and the Mind is their leader. But it turns out that four senses – eyesight, taste, the senses of touch and of smell – have failed. Only hearing can prove that the truth about this sacrament was revealed in the words of Christ and the saints. The hardest task is to believe them.Pozycja Sensualne nazwy kolorów damskiej bielizny (na przykładzie firmy Victoria`s Secret)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Oronowicz-Kida, EwaKolory budzące konkretne skojarzenia, odsyłające do wybranych miejsc, przedmiotów, wydarzeń są współcześnie często wykorzystywane w tekstach reklamowych, które powinny być sensualnie atrakcyjne. O tę atrakcyjność zabiega również firma Victoria`s Secret, która w opisach bielizny damskiej na stronach oficjalnego e-sklepu wykorzystuje nazwy kolorów aktywujące wszystkie zmysły, ze szczególnym uwzględnieniem wzroku i smaku. Nazwy te pełnią w komunikacji społecznej funkcje komunikacyjną i emotywną, ale przede wszystkim bardzo cenną ze względów marketingowych funkcję perswazyjną