Przeglądanie według Temat "self-efficacy"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Kompetencje społeczne i poczucie własnej skuteczności jako predyktory poczucia szczęścia u nauczycieli(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wołpiuk-Ochocińska, AnnaSzczęście jest istotnym wymiarem funkcjonowania człowieka, a tym samym odgrywa znaczącą rolę także w pracy nauczyciela. Badania wskazują, że szczęśliwi nauczyciele oddziałują na poziom szczęścia swych uczniów, a w konsekwencji na ich osiągnięcia (Bakker, 2005). Celem artykułu było znalezienie uwarunkowań poziomu szczęścia i jego związku z kompetencjami społecznymi i poczuciem własnej skuteczności. Przebadano nauczycieli podkarpackich szkół następującymi narzędziami: Oksfordzkim Kwestionariuszem Szczęścia Argyle’a i Hillsa, PROKOS Matczak i Martowskiej oraz Skalą GSES Schwarzera i Jerusalema. Analiza wyników wskazała na pozytywny istotny związek pomiędzy kompetencjami społecznymi a poziomem szczęścia u nauczycieli przy uwzględnieniu mediacyjnej roli poczucia własnej skuteczności pomiędzy wspomnianymi zmiennymi.Pozycja The Influence of Motivation Strategies on Student’s Self-efficacy in Second Language Acquisition(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Mindowicz, KatarzynaMotivation and self-efficacy are fundamental factors that influence second language acquisition and are increasingly considered a significant concern in psychology and foreign language didactics. For an in-depth exploration of the subject, action research was conducted to learn whether the motivation strategies proposed by Dörnyei (2001) influence learners' self-efficacy in SLA. The study focused on introducing selected motivational techniques to the research group and measuring the impact of the application of these strategies in the classroom on learners' levels of self-efficacy and motivation. All the data needed to answer the research questions were collected using a combination of quantitative and qualitative methods. The most valuable conclusion that emerges from the research results is that selected motivational techniques increase students' level of self-efficacy in second language acquisition.