Przeglądanie według Temat "rhetorical figures of repetition"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja The Art of Rhetoric in the American Presidential Campaigns in 2008, 2012, 2016(Uniwersytet Rzeszowski, 2020-12-03) Pieniążek-Niemczuk, ElżbietaRóżne formy systemów politycznych - od arystokratycznych po demokratyczne - polegają na słowie mówionym by przekonywać obywateli do wspierania swoich przywódców i ich stanowisk politycznych. Wraz z rozwojem społeczeństw demokratycznych wzrosła również zależność od perswazji, a przemówienia, jako instrument realizacji dyskursu politycznego, stały się głównym środkiem komunikacji z obywatelami. Niniejsza praca bada różnorodność figur retorycznych opartych na powtórzeniu w amerykańskim dyskursie kampanii prezydenckiej – stosunek pomiędzy ich liczbą w przemówieniach rywalizujących kandydatów w kampanii prezydenckiej a wynikiem wyborów. W oparciu o 30 przemówień należących do dwóch gatunków kampanii prezydenckiej, mianowicie przemówień kandydatów na konwencjach partyjnych, w czasie których oficjalnie przyjmowali oni nominację na prezydenta USA, oraz ujednoliconych pod względem treści i przekazu przemówienia szablonowych (ang. stump speeches) w czasie kampanii prezydenckich w latach 2008-2016, badanie miało na celu znalezienie dowodów na poparcie tezy, iż kandydaci na prezydenta, którzy włączyli więcej rodzajów retorycznych opartych na powtórzeniu do swoich przemówień i używali ich częściej niż ich oponenci, wygrali w głosowaniu powszechnym.