Przeglądanie według Temat "relacje"
Aktualnie wyświetlane 1 - 8 z 8
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja „Był on dla mnie nie tylko nauczycielem, ale jakby starszym bratem i towarzyszem” – o relacjach nauczycieli domowych z pracodawcami i ich dziećmi w Królestwie Polskim w XIX i na początku XX wieku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Hajkowska, MonikaDynamiczny rozwój edukacji domowej nastąpił po utracie niepodległości przez Polskę. Przyczyniło się do tego wiele czynników, m.in.: polityka oświatowa władz, niski poziom nauczania w szkołach publicznych, prądy umysłowe oraz świadomość pedagogiczna rodziców. Pracę w zawodzie nauczyciela domowego podejmowało wiele osób, kierując się przekonaniem o jego łatwości. Tymczasem wymagał on odpowiedniego przygotowania, wysokich kwalifikacji. W związku z częstą zmianą miejsca pracy niezwykle ważna była umiejętność nawiązywania kontaktów. Dzięki niej nauczyciel domowy mógł łatwiej i szybciej zaklimatyzować się w domu pracodawców oraz znaleźć wspólny język z rodziną ucznia.Pozycja Funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w świecie nowych technologii(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Garbuzik, PawełArtykuł prezentuje szanse i zagrożenia, które we współczesnym świece daje rozwój nowoczesnych technologii dla osób niepełnosprawnych. Przedstawia ich inkluzyjny charakter, który jest dostrzegany w uzupełniających się płaszczyznach, oraz ich ogromny potencjał w usamodzielnianiu i upodmiotowieniu osób niepełnosprawnych, ale również nową przestrzeń i poziomy wykluczenia cyfrowego.Pozycja Ja–Ty–Komputer. Specyfika zajęć prowadzonych metodą e-learningu z perspektywy analizy transakcyjnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Pierzchała, AnnaZwrócenie uwagi na charakterystyczną relację, jaka łączy człowieka z komputerem, stało się punktem wyjścia dla niniejszego artykułu. Autorka podejmie w nim próbę charakterystyki zajęć prowadzonych metodą e-learningu na Wydziale Pedagogicznym Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Paradygmatem dla tych rozważań jest koncepcja analizy transakcyjnej. W opracowaniu wykorzystane zostały trzy wzajemnie uzupełniające się obszary tematyczne koncepcji – analiza struktury osobowości, analiza komunikacji oraz koncepcja pasywności transakcyjnej.Pozycja Man and Relationships in Economy – the Sustainable Development Perspective(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Pyrkosz, Damian S.The paper deals with the idea of human relationships in the context of economic development and particularly its importance for the idea of sustainable development. The very issue that relationships determine the outcomes of economy is not new. Beginning with the Founding Father of classical economics, Adam Smith who emphasized the idea that people act differently in market and nonmarket – for example family – situations to maximize their benefits. One of the most significant emphasis on the value of relationships for economic development was made by Karl Polanyi in its social embeddedness of economic systems. Today the value of relationship is gaining recognition in economics and has led to emergence of the relationships economy. Yet the most important long-term consequence of relationships is that they have become to be recognized as another critical economic and social resource and as such play a critical role in gaining competitive advantage. In this way relationships can be of critical importance not only for sustainable development but also as a measure protecting against the odds of economic downturns since they are frequently rooted in the decline of values and human relationships.Pozycja Ograniczenia wielokanałowej komunikacji w podtrzymywaniu partnerskich relacji z klientami. Doświadczenia amerykańskiego rynku samochodowego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Oczachowski, DariuszWspółczesna technologia zapewnia wiele możliwości komunikowania się organizacji z jej klientami, co pozwala rozwijać komunikację wielokanałową, która w przeciwieństwie do komunikacji jednokanałowej, wykorzystującej jedno medium w celu przekazania komunikatu odbiorcy, angażuje jednocześnie kilka rodzajów mediów. Ten rodzaj komunikacji stał się popularny wśród tych podmiotów gospodarczych (i innych), których zasoby pozwalają na posługiwanie się więcej niż jednym środkiem komunikacji. Stąd jego popularność zwłaszcza wśród stosunkowo dużych podmiotów zlokalizowanych w przodujących technologicznie krajach. Jednak wykorzystywanie tej metody może okazać się trudne i nie zapewniać oczekiwanych rezultatów. Dzieje się tak wtedy, gdy podmiot korzystający z tej metody docierania do klientów nie dysponuje odpowiednią wiedzą dotyczącą skutków oddziaływania różnych kombinacji przekazów z wykorzystaniem kilku źródeł komunikacji, i to w odniesieniu do konkretnych warunków rynkowych, w których funkcjonuje nadawca komunikatów ich odbiorcy. Taki stan występuje często, gdyż pozyskanie potrzebnej wiedzy zapewniającej skuteczne wykorzystywanie komunikacji wielokanałowej jest kłopotliwe i często kosztowne, a więc wcale nie jest łatwo dostępne dla każdej organizacji, która chciałaby skorzystać z tej metody. Artykuł przedstawia jedno z przeprowadzonych w ostatnim czasie badań w USA (rynek motoryzacyjny) dotyczące możliwości i ograniczeń wielokanałowej komunikacji w budowaniu relacji z klientami. Autor spróbował na jego przykładzie wykazać, jak niepewne może być korzystanie z tej metody komunikacji i na co należy zwracać uwagę, by można ją było wykorzystywać z pożądanym skutkiem.Pozycja Przez Świat tom XVII(Uniwersytet Rzeszowski, 2013-11) Urbanik, Andrzej; Brożyna, Maciej; Godek, ŁukaszPozycja Przez Świat tom XVIII(Uniwersytet Rzeszowski, 2014-11) Urbanik, Andrzej; Brożyna, Maciej; Godek, ŁukaszPozycja Wojsko a społeczność lokalna - wzajemne relacje. Studium przypadku na przykładzie 21. Brygady Strzelców Podhalańskich(Uniwersytet Rzeszowski, 2019-05-30) Czekaj, DariuszPraca opisuje relacje cywilno – wojskowe występujące pomiędzy wojskiem reprezentowanym przez 21. Brygadę Strzelców Podhalańskich, a społecznością lokalną. Przybliża teoretyczne aspekty funkcjonowania wojska we współczesnej nauce. Dokonana jest w niej analiza funkcjonowania wojska w ramach socjologii wojska, socjologii wojny oraz socjologii grup dyspozycyjnych. Autor wskazuje perspektywę analizy wojska jako instytucji społecznej, systemu społecznego i organizacji społecznej. W pierwszych trzech rozdziałach przedstawione są wybrane teoretyczne aspekty funkcjonowania militarnych grup dyspozycyjnych we współczesnej nauce, wojsko w świetle różnorodnych perspektyw teoretycznych oraz zaprezentowano 21. Brygadę Strzelców Podhalańskich jako jednostkę wojskową. Autor opisał też związki jej pododdziałów ze społecznością lokalną. Czwarty rozdział w całości poświęcony jest przedstawieniu metodologicznych podstaw badań własnych. W piątym i szóstym rozdziale autor przedstawił wyniki badań uzyskanych podczas prowadzenia badań ilościowych i jakościowych dotyczących społecznych aspektów postrzegania wojska poprzez społeczność lokalną, oceny relacji cywilno – wojskowych z perspektywy mieszkańców miast. Prezentuje analizę wyników badań ilościowych prowadzonych pośród żołnierzy. Na podstawie wyników badań jakościowych, działalności Stowarzyszenia Honorowych Podhalańczyków i roli jego członków w kształtowaniu więzi cywilno – wojskowych.