Przeglądanie według Temat "recepta"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Socjodemograficzne i psychospołeczne uwarunkowania gotowości pielęgniarek do ordynowania leków i wypisywania recept(Uniwersytet Rzeszowski, 2017-10-10) Bartosiewicz, AnnaWstęp: Prezentowana praca podejmuje temat gotowości pielęgniarek do uczenia się i rozwoju w kontekście nowych uprawnień pielęgniarskich dotyczących ordynowania leków i wypisywania recept. Cel pracy: Analiza zróżnicowania gotowości pielęgniarek do ordynowania leków i wypisywania recept w zależności od wybranych czynników socjodemograficznych i psychospołecznych. Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród 414 pielęgniarek POZ i 342 pielęgniarek AOS województwa podkarpackiego. Wykorzystano: Kwestionariusz autorstwa własnego, GPUR, LBQ oraz SWLS.Wyniki: Badania własne wykazały, że spośród czynników socjodemograficznych to wiek, poziom wykształcenia i posiadanie dodatkowych uprawnień istotnie wpływały na gotowość pielęgniarek do ordynowania leków. Gotowości do uczenia się i rozwoju kształtowała się na poziomie przeciętnym i dotyczyła najczęściej doskonalenia zawodowego w miejscu pracy. Wśród badanych pielęgniarek przeważały osoby o stwierdzonym przeciętnym i niskim poziomie satysfakcji z życia i stanowiły one łącznie blisko 75% badanej grupy. Wyższy poziom wypalenia zawodowego grupy odpowiadał mniejszej gotowość do ordynowania tych leków. Wnioski: Wśród czynników wpływających na dysponowanie gotowością do ordynowania leków istotnymi okazały się posiadanie kursu w dziedzinie pielęgniarstwa, satysfakcja z życia oraz wybrane skale gotowości do uczenia się i rozwoju.