Przeglądanie według Temat "readiness"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Socjodemograficzne i psychospołeczne uwarunkowania gotowości pielęgniarek do ordynowania leków i wypisywania recept(Uniwersytet Rzeszowski, 2017-10-10) Bartosiewicz, AnnaWstęp: Prezentowana praca podejmuje temat gotowości pielęgniarek do uczenia się i rozwoju w kontekście nowych uprawnień pielęgniarskich dotyczących ordynowania leków i wypisywania recept. Cel pracy: Analiza zróżnicowania gotowości pielęgniarek do ordynowania leków i wypisywania recept w zależności od wybranych czynników socjodemograficznych i psychospołecznych. Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród 414 pielęgniarek POZ i 342 pielęgniarek AOS województwa podkarpackiego. Wykorzystano: Kwestionariusz autorstwa własnego, GPUR, LBQ oraz SWLS.Wyniki: Badania własne wykazały, że spośród czynników socjodemograficznych to wiek, poziom wykształcenia i posiadanie dodatkowych uprawnień istotnie wpływały na gotowość pielęgniarek do ordynowania leków. Gotowości do uczenia się i rozwoju kształtowała się na poziomie przeciętnym i dotyczyła najczęściej doskonalenia zawodowego w miejscu pracy. Wśród badanych pielęgniarek przeważały osoby o stwierdzonym przeciętnym i niskim poziomie satysfakcji z życia i stanowiły one łącznie blisko 75% badanej grupy. Wyższy poziom wypalenia zawodowego grupy odpowiadał mniejszej gotowość do ordynowania tych leków. Wnioski: Wśród czynników wpływających na dysponowanie gotowością do ordynowania leków istotnymi okazały się posiadanie kursu w dziedzinie pielęgniarstwa, satysfakcja z życia oraz wybrane skale gotowości do uczenia się i rozwoju.Pozycja Space for Media and Digital Literacy in the Context of Primary Education(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Karasová, Mária; Uhrinová, MiriamThe contribution focuses on current questions and issues in the area of mass media influence on the behaviour of pupils of a younger school age in Slovakia. It offers partial results of research that appeal not only to the importance of implementing media education into primary education, but also show the real status of teachers’ readiness in the area of digital and media literacy. Research was quantitative-qualitative and in addition to the questionnaire method was realised interviews with headteachers of schools and focus interviews with the pupils. The aim of our research probing was to find out the contemporary state of the implementation of the media education into the education process as well as preparation of the teachers in the educational practices in regard to the specific sphere. Research is currently continuing to diagnose the digital literacy of teachers and future teachers in Slovakia.