Przeglądanie według Temat "quality of education"
Aktualnie wyświetlane 1 - 6 z 6
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Design and Creation of Electronic Teaching Aid for Effectiveness and Attractiveness of Education Increasing(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kováčik, PeterThe article analyses requirements of new methods of student education at the level of secondary school with professional electrical and electronic focus. It describes the creation of a new teaching aid that incites fantasy, concentration and motivation to create interesting things by self competence of students oriented to the electrical field of study. At the same time it orientates students towards unconventional ways of thinking and non orthodox solutions. Teaching aid exploits digital form that is attractive for young people with the aspiration to focus the attention of students to study professional knowledge.Pozycja Edukacja zdalna w strategii szkoły wyższej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Morańska, DanutaCechą charakterystyczną początku XXI w. jest rozwój nowoczesnych form kształcenia z wykorzystaniem internetu. Przyczyn występowania tego zjawiska należy się doszukiwać w rozwoju technologii sieciowych oraz zachodzących procesach globalizacji sprzyjających wzrostowi znaczenia edukacji na odległość. Jej różne modele są ciągle dyskutowane, testowane i wdrażane, począwszy od wykorzystania internetu jako dodatkowego źródła informacji, po całkowicie zdalny proces uczenia się, włącznie z kontrolą aktywności oraz oceną wyników nauczania i tworzeniem społeczności uczących się.Pozycja Formation of Management-Qualitological Competences Amongspecialists in Education Quality Problem(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Кondur, Oksana; Ridei, Nataliia; Kuzmenko, YevhenThe article substantiates the existence of a social contract for highly qualified specialists, professionals in quality management in the HEF. On the basis of the introduced definition “model of professional training of future specialists ineducation quality in HEF”, the structural and functional model of the system of professional training of such specialists was developed. The training of quality management professionals is based on the international principles of technical regulation in the fields of education, science and innovation, which determines the application of the ISO standards metric. A two-faceted methodology for organizing the professional training of quality specialists in the HEF is proposed.Pozycja Necessity of Education Contents Change for Society Development(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kováčik, PeterThe article urges the requirement of education content change by demands of society. Vehicles that serve for persons and goods transportation have relevant economic and ecological consequences in terms of the newest knowledge application. The production and exploitation of vehicles are affected by the level of education. For example, a gear-box has made a complex change of concept from uniform engineering product to product with multi branch character that consist parts of machinery, electric, information technology, including sensors, etc. Relevant changes will occur presumably in terms of new driving systems application.Pozycja System Analysis of Globalization Processes’ Axiological Evaluation on the Bolon Process Ethiology and Chronology(Publishing Office UR, Rzeszów, 2020) Kondur, Oksana; Katsero, Oksana; Trubchanina, IrinaIt is justified that the cross-border educational coordination activities have drawn public attention to the global challenges of the 21st century and have declared the necessity for sustainable development education to be at the forefront in the progress concept and strategies towards sustainability. Therefore, it is necessary to create a sustainable development specialists’ professional training system, especially, for the professionals with managerial and qualitative competences.Pozycja Szkoły statutowe jako forma decentralizacji i podniesienia jakości kształcenia w Stanach Zjednoczonych Ameryki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Pawłowska, AgnieszkaSłabe wyniki nauczania oraz trendy centralizacyjne w amerykańskiej oświacie skłoniły społeczności lokalne i organizacje społeczne do poszukiwania alternatywnych form kształcenia. Jedną z nich są szkoły statutowe. Opierając się na dotychczasowych badaniach, autorka wskazuje na nieistotne różnice między szkołami tradycyjnymi i statutowymi w zakresie efektów kształcenia oraz istotne różnice w wyrównywaniu szans uczniów z niezamożnych rodzin i mniejszości rasowych.