Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "public service"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Koncepcja administracji usług Profesora Tadeusza Kuty – z dorobku wrocławskiej szkoły administratywistycznej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-03) Korczak, Jerzy
    Artykuł poświęcony jest koncepcji administracji świadczącej, jednej z najbardziej charakterystycznych dla współczesnej administracji, która przeszła ewolucję od reglamentacyjno-porządkowej do administracji świadczącej usługi publiczne. Koncepcję tę wprowadził do doktryny polskiej T. Kuta, przedstawiciel wrocławskiej szkoły administratywistycznej. W artykule przedstawione zostaną źródła jego badań, ewolucja poglądów od klasycznej administracji świadczącej do administracji usług oraz jej współczesna recepcja.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Pomocniczość i decentralizacja jako podstawa systemu organizacyjnego usług społecznych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-06) Barczewska-Dziobek, Agata
    Przedmiotem opracowania jest próba ustalenia istoty usług będących przedmiotem działania administracji świadczącej oraz ich szczegółowego zakresu przedmiotowego na przykładzie usług tzw. społecznych. Dokonana analiza aktów normatywnych kształtujących zadania w zakresie usług rynku pracy i usług pomocy społecznej pozwoliła na wskazanie założeń organizacyjnych aktualnego systemu administracji świadczącej oraz pozwoliła wskazać na oddziaływania na jego kształt zasady pomocniczości i zasady decentralizacji.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Skuteczność świadczenia usług zakładowych w czasach epidemii COVID-19
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Hadel, Maciej
    Nie ulega wątpliwości, iż okres pandemii COVID-19 wymusił gwałtowane zmiany w funkcjonowaniu całych społeczności, co rzecz jasna przełożyło się również na funkcjonowanie samej administracji publicznej. Jednym z bardziej „wrażliwych” na powyższe turbulencje obszarów było świadczenie usług publicznych, zwłaszcza usług zakładowych. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie wycinka tej rzeczywistości pandemicznej, mianowicie skuteczności świadczenia usług edukacyjnych w świetle opinii odbiorców tych usług, tj. uczniów i studentów. Rozważania te zostaną poprzedzone uwagami wprowadzającymi natury ogólnej, odnoszącymi się do problematyki skuteczności prawa.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość