Przeglądanie według Temat "public relations"
Aktualnie wyświetlane 1 - 8 z 8
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Komunikowanie polityczne w teorii i praktyce(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023) Kuca, Paweł; Furman, WojciechPodręcznik zawiera zbiór tekstów poświęconych różnym aspektom komunikowania politycznego. Są to zarówno analizy dotyczące podstaw i teorii komunikowania politycznego, różnych obszarów, które mają wpływ na efektywność tego procesu, ale także praktyczne przykłady komuikowania politycznego, realizowane na poziomie międzynarodowym, krajowym i lokalnym.Pozycja Komunikowanie publiczne i polityczne w samorządzie terytorialnym. Skansen czy poligon nowych narzędzi?(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Chmielewski, ZbigniewThe article presents the issue of local governments’ communication towards local communities, in the context of organizational processes of those activities, utilised communication tools, promotional budgets and trends which can be observed in this area through recent years. Presented deductions are based on a survey conducted in Zachodniopomorskie Voivoidship (Poland) and Podkarpackie Voivodship (Poland) in 2010 and results from research that was carried out in 2012 in Poland. The analysis of those allows the authors to conclude that local governments are interested in using some new communication tools, which in the main are accepted by the majority of the citizens. It seems that the relationship building processes between local governments and citizens can be an important factor in the raising of standards of Polish democracy, especially in the face of the constantly increasing significance of communication towards social groupsPozycja Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Puła, MonikaCelem artykułu jest przybliżenie tematyki kreowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych, które z roku na rok rozrastają się, a profile użytkowników stają się swego rodzaju osobistymi wizytówkami. Autorka zwraca szczególną uwagę na fakt, że granica pomiędzy światem wirtualnym i realnym staje się coraz bardziej rozmyta. Wyjaśnia, dlaczego portale społecznościowe, takie jak Facebook oraz Instagram, są tak popularne, oraz podkreśla znaczenie informacji, które są tam zamieszczane. Zaznacza, że media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób kreowania własnego wizerunku, co w dobie mediów społecznościowych jest łatwiejsze niż wcześniej. W social media znajdują się nie tylko nasi znajomi czy najbliższa rodzina, ale także potencjalni przyszli pracodawcy lub klienci. Okazuje się, że w świecie nowych mediów kreowanie swojego wizerunku oraz selekcjonowanie informacji o sobie staje się koniecznością.Pozycja Media relations(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023) Kuca, PawełW ramach artykułu poddano analizie zasady profesjonalnego prowadzennia polityki media relations w obszarze komunikowania politycznego. Punktem wyjścia było przekonanie, że znajomość zasad prowadzenia relacji z mediami i posiadanie kompetencji medialnych jest we współczesnym świecie niezbędne dla aktorów politycznych, zarówno na poziomie lokalnym jak i ogólnokrajowym. W tekście przedstawiono zasady prowadzenia działań media relations i podstawowe narzędzia przydatne w komunikowaniu organizacji z dziennikarzami.Pozycja Public relations i polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Chmielewski, Zbigniew; Kuca, Paweł; Polak, RafałPublikacja jest próbą spojrzenia na sposób komunikowania przyjęty przez różne szczeble samorządu terytorialnego w Polsce w polityce informacyjnej, w tym działań z zakresu public relations. Praca obejmuje wyniki badań praktyki public relations w wybranych gminach, a także prowadzenie działań z zakresu polityki informacyjnej w powiatach ziemskich i samorządach wojewódzkich w Polsce.Pozycja Public relations w polityce. Korzyści wynikające z procesu budowania relacji oraz błędy w interpretacji definicji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Tworzydło, DariuszThe article presents the results of analysis exploring politicians’ and political parties’ reputation building processes. Due to this it contains examples of definitions which can be wrongly linked with interpretation of the term public relations – which mainly happens among politicians and some journalists. It also expands upon elements which can have positive and negative impact on reputation building processes. As an example the term manipulation is illustrated, which is very often wrongly understood and linked with professional communication. The article shows what benefits can be gained thanks to well planned and long-term public relations activities as well. One added value of this publication is communication model whose implementation during political campaigns can strengthen effects of tools discussed in the articlePozycja Wybrane działania marketingowe na rzecz obiektu turystycznego hotelu Aquarius SPA. Studium przypadku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Oczachowska, AlinaHotel Aquarius SPA istnieje od 2009 roku i prowadzi intensywną promocję. Wykorzystuje w twórczy sposób marketingową koncepcję usług, przede wszystkim w Internecie, w celu dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów. W części teoretycznej przybliżono zagadnienia związane z marketingiem usług. Scharakteryzowano hotel Aquarius SPA w Kołobrzegu. Przedstawiono niektóre działania z zakresu internetowego PR hotelu, głównie skupiono się na skuteczności oddziaływania strony internetowej. Przedstawiona na stronie oferta jest spójna, dokładnie opisana oraz zaprezentowana poprzez liczne materiały multimedialne, takie jak zdjęcia, filmy oraz obszerne panoramy umożliwiające wirtualny spacer po każdym zakątku hotelu. Zintegrowane zostały również moduły bezpośredniego kontaktu z obsługą klienta oraz możliwość pozostawienie opinii o hotelu. Hotel Aquarius SPA jest zdecydowanym liderem, jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie za pomocą użytecznych fraz takich jak: ,,Hotel Kołobrzeg” czy „SPA nad morzem”. Scharakteryzowano korzyści ze stosowania kampanii mailowych, a także użyteczność newslettera. Omówiono skuteczność reklamowania się na stronach branżowych w dobie coraz większego zainteresowania turystyką oraz usługami SPA i Wellness. Dalej przedstawiono rolę portali społecznościowych z uwzględnieniem Facebooka, który stał się nowym kanałem kontaktowym i od którego pochodzi marketing wirusowy. Dbając o doskonały wizerunek obiektu przede wszystkim należy kłaść szczególny nacisk na najwyższą jakość prezentowanych materiałów i treści, dlatego dodatkowo część działań promocyjnych powinna być zlecana wyspecjalizowanym firmom odpowiedzialnym za e-biznes.Pozycja Zmiany w branży public relations wywołane pandemią Covid-19(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022) Tworzydło, Dariusz; Marzęda, AgnieszkaCelem artykułu jest wskazanie kluczowych zmian, jakie dokonały się w branży public relations w czasie pandemii COVID-19. W toku prac badawczych, które stały się podstawą do napisania artykułu, pozyskiwano wiedzę od praktyków zajmujących się public relations, zaś operatem badawczym byli pracownicy podmiotów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations. Badania pozwoliły na uzyskanie odpowiedzi na pytania dotyczące między innymi wpływu pandemii na sektor agencji PR, rodzajów zmian, jakie dokonały się w wyniku pandemii, czy wpływu, jaki pandemia COVID-19 będzie miała w przyszłości na zapotrzebowanie klientów agencji PR na podejmowane przez nie aktywności.