Przeglądanie według Temat "przetwarzanie w chmurze"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja SaaS – poziom jakości usług z punktu widzenia małych przedsiębiorstw(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Wyskwarski, MarcinNieustanny rozwój technologii informacyjnych, tańszy i łatwiejszy dostęp do Internetu, szukanie oszczędności oraz koncentracja na podstawowych procesach przedsiębiorstwa sprawia, że wzrasta popularność outsourcingu rozwiązań informatycznych. Od pewnego czasu przedsiębiorstwa mają możliwość skorzystania z aplikacji dostarczanych w ramach modelu SaaS (ang. Software as a Service). Celem artykułu jest analiza wybranych zagadnień związanych z poziomem jakości usług dostarczanych w modelu SaaS na przykładzie aplikacji przeznaczonych do wystawiania faktur z punktu widzenia małych przedsiębiorstw. Stosownie do przyjętego celu została ustalona struktura artykułu. Punkt pierwszy zawiera podstawowe informacje dotyczące modelu SaaS, jego wady i zalety z punktu widzenia użytkownika. W punkcie drugim przedstawiono najważniejsze informacje na temat tzw. gwarancji jakości świadczonych usług (ang. Service Level Agreements – SLA). Przedstawiona została m.in. klasyfikacja SLA zaproponowana przez ASP Industry Consortium. Ostatnia cześć artykułu porusza aspekty prawne dotyczące usług oferowanych w modelu SaaS. Wymienione zostały także czynniki, które mogą mieć wpływ na jakość aplikacji z punktu widzenia użytkownika.Pozycja Zmiana programowa informatyki gospodarczej w dydaktyce SGH w kontekście aktualnych trendów technologicznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Filipkowski, Piotr; Polańska, KrystynaTworzenie własnych aplikacji bez konieczności uczenia się programowania stało się możliwe dzięki zastosowaniu Low-Code i No-Code. Narzędzi do ich tworzenia dostarczają platformy informatyczne oferujące dostęp do gotowych rozwiązań chmurowych. Celem artykułu jest zaprezentowanie efektów wdrożonego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie nowego podejścia do wyposażenia studentów w wiedzę i umiejętności dopasowane do wymagań współczesności. Dostępne na rynku platformyLow-Code i No-Code stanowią narzędzie sprawnego wdrażania studentów do algorytmizacji procesów biznesowych.