Przeglądanie według Temat "project"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Cultural anthropology and its practical dimension in projects which include cross-sector partnership(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Sikora, MateuszCross-sector partnership can play a major role in initiatives which aim at solving present-day social issues. This article focuses on the possibilities and consequences of cooperation between the public and the social sectors. Higher education institutions – more precisely, one of the main Polish universities – are hereby seen as the representative of the first sector. The second, public sector is hereby represented by non-governmental institutions, those active in Poland as well as abroad. Further presented in this article are the numerous benefits which stem from the inclusion of Cultural Anthropology in the debate concerning solving various social problems in regards to cross-sector partnership. By which – in terms of definition – I understand the cooperation of various sectors, which may result in unprecedented and revolutionary resolutions. Furthermore, anthropology has the potential to encompass all elements of cross-sector partnership, as well as to employ initiatives which are necessary for solving contemporary socio-political matters.Pozycja Pomiar i ocena efektywności nieinwestycyjnych projektów partnerskich wdrażanych przez jednostki samorządu terytorialnego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Bochenek, Monika; Zając, AlinaProjekty finansowane z funduszy zewnętrznych, zwłaszcza z funduszy Unii Europejskiej, powinny być oceniane pod kątem ich efektywności. Bez takiej oceny nie ma możliwości stwier¬dzenia, czy zostały osiągnięte przyjęte w nich cele oraz założone rezultaty. Pomiar efektywności projektu dostarcza również informacji, czy dokonany został transfer nowej wiedzy i czy w wy¬niku tego transferu nastąpiły oczekiwane zmiany. Celem niniejszego artykułu jest przedstawie¬nie znaczenia ostatniego etapu projektu ,,miękkiego” – oceny jego efektywności. W pierwszej części artykułu opisano specyfikę projektów wdrażanych przez jednostki samorządu terytorial¬nego oraz zdefiniowano pojęcie efektywności projektów nieinwestycyjnych, a także ich ocenę – ewaluację. Dokonano analizy efektywności edukacyjnego projektu partnerskiego wdrażanego przez powiat nowosądecki oraz zaprezentowano model wdrażania projektu partnerskiego zakoń¬czonego sukcesem.Pozycja Wyzwania związane z prowadzeniem przedmiotu technologie internetowe na kierunkach informatycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Garwol, Katarzyna; Bánesz, GabrielArtykuł podejmuje problematykę związaną z wyzwaniami, jakie stoją przed osobami, które przygotowują i prowadzą zajęcia na jednym z podstawowych przedmiotów na kierunkach informatycznych – technologiach internetowych. W ramach tego przedmiotu omawiane są treści, które w szybkim tempie się dezaktualizają i prowadzący muszą się nieustannie dokształcać, aby sprostać oczekiwaniom zarówno studentów, jak i biznesu. W celu poznania opinii studentów i ich oczekiwań co do kształcenia na wyżej wymienionym przedmiocie przeprowadzono badania wśród studentów, którzy zaliczyli go w semestrze poprzednim (II rok informatyki oraz informatyki i ekonometrii Uniwersytetu Rzeszowskiego).Pozycja Zarządzanie projektem partnerskim współfinansowanym ze środków funduszy zewnętrznych przy zastosowaniu metody Project Cycle Management(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Bochenek, Monika; Zając, AlinaW artykule zaprezentowano propozycję podejścia do zarządzania partnerskim projektem współfinansowanym z funduszy strukturalnych UE w sektorze publicznym. Zarządzanie projektami stanowi ważny, wieloaspektowy obszar badań naukowych i praktyki zarządzania we współczesnych organizacjach. Jednostki samorządu terytorialnego pozyskują środki z funduszy UE na realizację zadań, korzystając z adresowanych do nich projektów [Trocki, 2012] w tym projektów partnerskich. Idea partnerstwa projektowego jest stosunkowo nową formą współpracy zorganizowanych podmiotów, które angażują się wspólnie w realizację konkretnych przedsięwzięć organizacyjnych w formule projektowej. Niestety, jak do tej pory partnerstwo projektowe nie zostało szeroko opisane w literaturze. Artykuł ma na celu ukazanie specyfiki zarządzania projektem partnerskim współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach POKL 2007–2013 oraz ukazanie korzyści, jakie niesie ze sobą współpraca jednostki samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi. Prezentuje formy i fazy współdziałania osób oraz podmiotów w procesie zarządzania partnerskim projektem. Zaprezentowano w nim studium przypadku dla projektu partnerskiego pt. „Akademia organizacji pozarządowych” wdrażanego w partnerstwie jednostki samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych.