Przeglądanie według Temat "progress"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Filozofia i rewolucja. Piotr Tkaczow o roli filozofii w zmienianiu świata(Autor, 2016) Marchevský, OndrejTento čitateľovi predkladaný text je venovaný filozofii ako špecifickej intelektuálne činnosti, ktorá je ilustrovaná na príklade revolučne orientovaného myslenia Petra N. Tkačova. Práca obsahuje vstupný náčrt a hodnotenie ruského filozofického myslenia druhej polovice devätnásteho storočia a tiež hodnotenie jej vzťahu so spoločenským životom a dianím vymedzenej doby. Je predstavené hodnotenie tohto vzťahu aj z pohľadu Petra N. Tkačova. Po úvodných úvahách, naznačení vstupných rámcov a po priblížení ich hodnotenia sa text sústreďuje na hlavnú otázku, ktorú je možné sformulovať nasledovne: Kto je spôsobilý vymedziť to, čim je progres? Na základe štúdia prác Tkačova je možné odpovedať na takto formulovanú otázku viecerými spôsobmi. Práca je zámerne písaná s otvoreným záverom, snaží sa totiž poukázať na istý problém, ktorý môže byť výzvou pre skúmania v horizonte budúcnosti.Pozycja Filozoficzna analiza coachingu jako sposobu transformacji „Ja”(Uniwersytet Rzeszowski, 2022-12-21) Styliński, HubertCoaching na tle innych metod rozwoju osobistego jest w gruncie rzeczy młodą, ale bardzo popularną formą treningu pomagającego w rozwoju osoby (czasem grupy, na przykład pracowników jednej firmy), w kształtowaniu własnego Ja. Coaching ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników; wynika to między innymi z faktu, iż nie jest w pełni ukształtowaną dyscypliną. A ponieważ coaching jest przedmiotem zainteresowania coraz większej grupy ludzi, w rozwijaniu tej metody uczestniczą również osoby, które nie posiadają odpowiedniego przygotowania merytorycznego, co ma ten skutek, że nie wszyscy „coachowie” są odpowiednio przygotowani do wykonywania swego zawodu - pomocy ludziom w rozwiązaniu ich problemów, wynikających z aktywności osobistej i zawodowej. Rozwijaniem i analizą coachingu zajmuje się jednak wiele ośrodków stricte naukowych, reprezentujących zarówno nauki ścisłe, jak i humanistyczne, co przyczynia się ostatecznie do teoretycznego i praktycznego wzbogacenia tej dyscypliny i stopniowego eliminowania z niej wiedzy potocznej oraz elementów pseudo-naukowych. Wypracowane na gruncie nauk społecznych i humanistycznych, takich jak psychologia, socjologia, filozofia, teorie osobowości, zachowań społecznych, wartości, przeniesione na grunt coachingu - mogą stać się wsparciem dla osób szukających skutecznej metody działania i rozwoju, a także szukających nowego podejścia do nieustannie powracających problemów. Coach pracujący taką metodą pomaga coachee stymulować zmiany, podejmować nowe inicjatywy, klarować cele, a także uświadamiać niepożądane automatyzmy.Pozycja Kooperatyzm jako idea doskonalenia społeczeństwa(Autor, 2017) Cwynar, Katarzyna M.Автор пытается представить влияние идеи кооперативизма на практическое и моральное совершенствование личности и общества. Автор противопоставляет идею кооперативизма другим доктринами девятнадцатого века, относящимися к идее социального прогресса. Она обращается к процессу формирования прогрессивных мыслей во времена Просвещения и доктрины о прогрессе C.-Х. Сен-Симона и А. Конта. Идею кооперативизма она противопоставляет социалистической идее С.-Х. Сен-Симона, Ш. Фурье, Р. Оуэна и К. Маркса, а также доктринам либерализма Дж. С. Милла и Х. Спенсера. Кооперативизм, как утверждает автор, является доктриной совершенствования как отдельных лиц, так и целых обществ. Это не означает, что в конфронтации с социальной реальностью он не лишен элементов утопического характера. Однако это содержание не дисквалифицирует кооперативизм как доктрину, которая вдохновляет моральный и политический прогресс обществ.