Przeglądanie według Temat "programming learning"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Koncepcja niskokosztowej platformy edukacyjnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Nycz, Mariusz; Nienajadło, Sara; Hajder, MirosławW pracy przedstawiono koncepcje niskokosztowej platformy edukacyjnej. Autorzy prezentują rozwiązania sprzętowe oraz programowe, których głównym celem jest podniesienie jakości edukacji informatycznej w szkołach podstawowych i gimnazjalnych.Pozycja Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kuźmińska-Sołśnia, BeataZgodnie z nową podstawą programową, umiejętność programowania staje się elementem powszechnego kształcenia. Niniejszy artykuł zwraca uwagę na wyzwania w zakresie włączenia w system edukacji nauki programowania wśród najmłodszych. U wielu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej konieczność wprowadzania elementów programowania do zajęć dydaktycznych potęguje lęk, szczególnie z uwagi na niewystarczające przygotowanie informatyczne, potwierdzone w badaniach ankietowych.Pozycja Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kisiel, PiotrKorelacja wiedzy zdobytej w procesie edukacji z otaczającym światem ma kluczowe znaczenie. Artykuł przedstawia nie tyle modyfikację treści nauczania programowania na lekcjach rozszerzonej Informatyki, co poprzez dobór środowiska programowania, umożliwienie tworzenia atrakcyjnych i użytkowych aplikacji na urządzenia mobilne wykorzystywane przez uczniów na co dzień.Pozycja Przygotowanie przyszłych nauczycieli do wdrażania nauki programowania w edukacji elementarnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Kuźmińska-Sołśnia, Beata; Ziębakowska-Cecot, KatarzynaKilkadziesiąt lat temu Papert stwierdził, że najlepszym sposobem przystosowania młodych pokoleń do rewolucji w zakresie TIK jest pozwolić im programować. W przeciwnym razie będą oni sami sterowani przez technologię. Programowanie od tego czasu jawi się jako kluczowa umiejętność dla przyszłego społeczeństwa informacyjnego. By zapewnić pomyślność tego procesu, już na poziomie edukacji elementarnej nauczyciele powinni zacząć naukę kodowania i robotyki z dziećmi w szkołach i przedszkolach. Artykuł przedstawia czynniki sprzyjające i utrudniające tę sytuację w polskim systemie edukacji związane z osobą nauczyciela.