Przeglądanie według Temat "program"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kisiel, PiotrKorelacja wiedzy zdobytej w procesie edukacji z otaczającym światem ma kluczowe znaczenie. Artykuł przedstawia nie tyle modyfikację treści nauczania programowania na lekcjach rozszerzonej Informatyki, co poprzez dobór środowiska programowania, umożliwienie tworzenia atrakcyjnych i użytkowych aplikacji na urządzenia mobilne wykorzystywane przez uczniów na co dzień.Pozycja Szkoła na rozdrożach(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Kłakówna, Zofia AgnieszkaThe author of the article points to conflicts resulting from several consecutive politically and ideologically motivated moves of both structural and curricular school reform, and outlines far-reaching, negative consequences of such activities. She explains differences between such concepts as carricular basis and curriculum and analises possible misunderstanding or misinterpretations which are likely to occur if these concepts are confused with each other or wrongly defined. Moreover, she describes the inviolable order of several necessary procedures which will need to be undertaken while planning the reform, if the reform is to succeed at all. She also draws the reader’s attention to the cultural and civilizational context in which the contemporary school functions, and questions the actual purpose and the point of boad general school education under the circumstances where the cultural paradigms are suddenly changed. She considers teacher training to be of paramount importance here and emphasises the fact that it is necessary to perceive the concept of methodics as a social activity which involves multiple fields of study. Furthermore, she suggests that politicians should be excluded from influncing the educational system directly.Pozycja The Program of Professional Development for Psychology Students “My Career”(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Filatova, Olga; Filatov, VitaliyThe article is devoted to the problem of professional development of an individual during their studies at the University. On the basis of empirical data the authors developed a program of psychological support for professional development of Psychology students and describe it in the paper.Pozycja Užití výpočetních programů v odborném vzdělávání(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Rudolf, LadislavČlánek se zabývá užitím výpočetních programů v odborných předmětech s elektrotechnickým zaměřením. Výpočty jsou klasickou metodou realizovány pomocí vzorců, což je zdlouhavé a mohou nastávat chyby. Výpočetní programy pracují s pevnou databází. Výsledky jsou prezentovány grafickými výstupy a vypočtenými údaji. Výhodou je, že výpočet proběhne bez časové prodlevy a matematických chyb. Užitím výpočetních programů ve vzdělávacím procesu vede k realizaci praktických úloh, které mohou představovat situace z odborné praxe.Pozycja География туризма в Pоссийской Федерации как один из предметов туристической специальности Pусской филологии –анализ программы(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Smoła, JoannaThis article presents analysis about innovation in program of the “subject Touristic geography of Russia”. There were needed some changes to improve the proces of teaching the subject. There are added some proposals of themes to the programme of touristic geography. According these proposals we try to improve the effects of teaching this subject.