Przeglądanie według Temat "proces dydaktyczny"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Kontrola i ocena jako integralne i konieczne składniki procesu dydaktycznego na rożnych etapach edukacyjnych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Kowalikowa, Jadwiga; Choińska, Krystyna; Pachowicz, MałgorzataW artykule zwrócono uwagę na kwestię kontroli efektów kształcenia w kontekście teorii procesu dydaktycznego oraz edukacyjnej rzeczywistości, która ze względu na zaskakującą i przedłużającą się sytuację pandemiczną wymaga szczególnego podejścia do sytuacji oceniania w procesie kształcenia na wszystkich etapach edukacyjnych. Nie można kontroli i oceny traktować tylko jako procedury dydaktycznej, należy skupić się na ich podstawowych funkcjach określonych w dydaktyce.Pozycja Projektowanie zajęć języka ojczystego mniejszości narodowej w kontekście zdalnego nauczania(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Erenc-Grygoruk, GrażynaNiniejszy tekst koncentruje się wokół projektowania zajęć języka ojczystego mniejszości narodowej w formie zdalnego nauczania. W czasie pandemii, wdrażanie technologii informacyjno-komunikacyjnych do procesu nauczania stwarza nauczycielom nowe możliwości i wyznacza nową jakość w kształceniu. Autorka zwróciła uwagę na poszczególne elementy procesu dydaktycznego, które powinien brać pod uwagę każdy nauczyciel. W projektowaniu niezmiernie ważne jest również organizowanie wielu sytuacji dydaktycznych aktywizujących, a nawet inspirujących ucznia.