Przeglądanie według Temat "printmaking"
Aktualnie wyświetlane 1 - 9 z 9
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Czarny, Tuż…tuż…, Mysz / Mini-Maxi Print Berlin 2020, Galleri Heike Arndt DK w Berlinie(2020) Komaniecka, BarbaraWystawa zbiorowa o charakterze międzynarodowym MINI MAXI PRINT BERLIN, Galleri Heike Arndt DK 2020/2021Pozycja Evening walk after the rain 雨の後の夕方の散歩(International Mokuhanga Association, 2021) Machowski, JacekAutorstwo dzieła plastycznego: Evening walk after the rain Prezentowanego na wystawie: Sumi-Fusion: International Mokuhanga Exhibition Zorganizowanej w ramach konferencji: IV International Mokuhanga Conference in Nara 2021Pozycja Faksymile drzeworytu japońskiego przy zastosowaniu technik cyfrowych do tworzenia matryc ksylograficznych(Instytut Sztuk Pięknych, Kolegium Nauk Humanistycznych, Uniwersytet Rzeszowski, 2022-11-23) Machowski, JacekTechnika drzeworytu japońskiego (z jap. mokuhanga) jest stosunkowo mało rozpowszechniona w Europie. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest niska dostępność specjalistycznych narzędzi i materiałów niezbędnych do wykonywania prac w tej technice. W ramach tego projektu postanowiłem poszukać zastępczych materiałów i narzędzi. Za cel obrałem próbę wykonania faksymile już istniejących prac z zastosowaniem grawerki laserowej, jak również przetestowanie dostępniejszych materiałów do tworzenia matryc drzeworytniczych oraz papierów graficznych.Pozycja Fenomen podlaskiej egzystencji(Uniwersytet Rzeszowski, 2020-11-12) Józefowicz, Małgorzata GabrielaDzieło artystyczne, stanowiące kluczową część pracy doktorskiej stanowi cykl składający się z dziesięciu grafik wykonanych metodą druku płaskiego na pozytywowych płytach offsetowych. Prace te uzupełniłam o artbook „Bliżej niesie dalej” opracowany w technice druku cyfrowego, i autokomentarz pracy artystycznej, który zaczyna się od moich wspomnień z dzieciństwa, poprzez opis podlaskiej egzystencji w aspekcie historycznym, kulturowym, antropologicznym i osobistym. Wszystko to stanowi całość o wspólnym tytule „Fenomen podlaskiej egzystencji”. Rozprawa doktorska jest podsumowaniem analiz, poszukiwań, zderzeniem się z wieloma inspiracjami, ludźmi, przygodami, historiami, obserwacją codzienności, bycia na Podlasiu. Osią problemową mojego projektu jest uchwycenie podlaskiej egzystencji – jednostkowego bycia – jestestwa wobec wielu możliwych głosów i barw Podlasia. Podlaska egzystencja jawi mi się jako surrealistyczno – pierwotna. Surrealistyczna – dziwna, nie dająca się objąć rozumowo. Pierwotna – pozostająca w nierozerwalnym kontakcie z naturą, tradycją, rytuałami i obrzędami. Praca artystyczna jest sposobem mego wyrażenia się na temat „podlaskości” poprzez język graficzny, opowiedzenia tego co dzieje się w rzeczywistości i poza nią.Pozycja Implikacje ciążenia(Jan Fejkel Gallery, 2020) Machowski, JacekWystawa indywidualna: Implikacje ciążenia Prezentowane cykle: Implikacje ciążenia Granice abstrakcji Mono no aware Yōkai — samosiePozycja Małgosia, Przemiana I / 17. Międzynarodowe Triennale Małe Formy Grafiki- Łódź 2020, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi(2020) Komaniecka, BarbaraUdział w pokonkursowej wystawie zbiorowej 17. Międzynarodowe Triennale Małe Formy Grafiki- Łódź 2020, Miejska Galeria Sztuki w ŁodziPozycja PRACA GRAFICZNA „KAMUFLAŻ - CIEŃ”(National Taiwan Museum of Fine Arts, 2019) Pawłowski, MirosławPozycja Rubens jako artysta-pedagog. Uczniowie „szkoły graficznej Rubensa”(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Lech-Bińczycka, AgnieszkaThe article aims to discuss the significant role of Rubens as teacher artist, who carried out his teaching mission in a school of graphics established in the 17th century, which interpreted his paintings and drawings. The text discusses the birth of the idea, the Master’s collaboration with his pupils, the hard years of searching for engravers who would meet the artist’s requirements, and selection and education of those who are now deemed outstanding in the “Rubens’ school of graphics”. The article emphasizes the inherent value of the years of working in a team, print making under the teacher’s strict eye, and the changes in the engravers brought about by his attitude. The author also focuses on the inheritors of Rubens’ art – the pupils who, inspired with their supervisor’s mastery, provided with knowledge and skills, would publish Rubens’ posthumous work and even used to establish their own schools of graphics.Pozycja Zen garden 1 i 2(BWA w Olsztynie, 2019) Machowski, JacekAutorstwo prac: Zen garden 1 Zen garden 2 Nagrodzonych wyróżnieniem honorowym na XII Quadriennale Drzeworytu i Linorytu Polskiego