Przeglądanie według Temat "preschool"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Didactics: Logical Operation – Seration in Preschool(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Slavoljub, Hilčenko; Nebojša, Jakovljević; Sanja, NikolićThe paper presents an example of processing a logical operation – SERATION in preschool. The didactic-methodical approach to processing is traditional which is recommended as a rule and the first step in adopting this topic. Examples of e-tasks using ICT can serve only in the second phase – the phase of determining this content.Pozycja Objectively Assessed Physical Activity of Preschool‐ Aged Children from Urban Areas(International journal of environmental research and public health, 2020-02-20) Herbert, Jarosław; Matłosz, Piotr; Lenik, Justyna; Szybisty, Agnieszka; Baran, Joanna; Przednowek, Karolina; Wyszyńska, JustynaLittle is known about physical activity (PA) of preschool‐age children in Poland through the course of the day. PA monitoring using an accelerometer increases the reliability of measuring daily PA levels and offers a reasonable compromise between accuracy and feasibility of measurement. The aim of the study was to determine the level of physical activity of preschool children (aged 5–6) on the basis of moderate to vigorous physical activity (MVPA) index and the number of steps. The physical activity of preschool children was assessed using accelerometery (ActiGraph) in 371 children for up to seven days. The normality of distribution was assessed using the Shapiro–Wilk test. The Mann‐Whitney U‐test and Kruskal‐Wallis test were used to assess the significance of differences. The study group children had an average age of 5.4 years (± 0.6). Boys and girls showed a different level of MVPA index. The results significantly improve the current knowledge of PA in Europe. Promoting active lifestyles in children should be one of the health priorities in developed countriesPozycja Od kodowania na dywanie do Scratcha – rozwijanie umiejętności używania języka wizualnego u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Rzońca, Ewelina; Warchoł, TomaszW edukacji wczesnoszkolnej zadaniem nauczyciela jest dbanie o holistyczny rozwój każdego ucznia. W obowiązującej podstawie programowej na tym etapie edukacyjnym duży nacisk kładzie się na rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania. Rozwijanie tych umiejętności możliwe jest właśnie poprzez wprowadzanie już w początkowym etapie zabaw na macie do kodowania, które w kolejnym etapie zamienia się na konkretny wizualny język programowania. Autorzy artykułu swoją uwagę koncentrują na przedstawieniu praktycznych rozwiązań, które pomogą w rozwijaniu wskazanych w podstawie programowej umiejętności poprzez posługiwanie się wizualnym językiem programowania. Proponowane działania pozwalają dokonać transferu mat, dywanów, środowisk programistycznych, tj. ScratchJr do edukacji wczesnoszkolnej.Pozycja Znaczenie czytania bajek dla rozwijania wrażliwości dziecka w opinii nauczycieli wychowania przedszkolnego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Domagała, MariaWrażliwość dziecka doskonale rozwija się poprzez literaturę. Jest ona dla niego źródłem wielu wrażeń, wzruszeń, a także podstawą do nauki mowy ojczystej. Wzbogaca słownik dziecka, rozwija jego pasje i zainteresowania. W artykule podjęto próbę ukazania znaczenia czytania dzieciom bajek przez nauczycieli dla rozwijania ich wrażliwości. Świat bajkowy, to świat, który jest bliski dziecku, nie tworzy sztucznej sytuacji terapeutycznej, nie zmusza do wykonywania konkretnych zadań, jest tylko drogowskazem. Bajki, czy to te przekazywane ustnie, czy na piśmie są nadzieją dla czytelnika i pozwalają wkroczyć do lepszej, bezbolesnej rzeczywistości. Wyniki badań własnych wskazały na to, że organizowanie form działalności edukacyjnej przyczynia się do rozwijania wrażliwości na piękno, a także kształtowania odpowiednich moralnie postaw u dzieci w wieku przedszkolnym. Wykorzystując do pracy z dziećmi bajki, mamy możliwość oddziaływać nie tylko na postawę dziecka, ale również na jego nieukształtowaną jeszcze moralność czy wyobraźnię.