Przeglądanie według Temat "prasa lokalna"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Kapitał zagraniczny na rynku prasowym w regionie podkarpackim w latach 1993–2021: próba bilansu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-03) Kuca, PawełFirmy z udziałem kapitału zagranicznego funkcjonowały na rynku prasowym w regionie podkarpackim przez 28 lat. Początkowo jako udziałowcy mniejszościowi, a od 2005 r. jako jedyni właściciele wydawnictwa o kluczowej pozycji na rynku, które wydawało największy dziennik regionalny Gazetę Codzienną „Nowiny”. Aktywność inwestorów zagranicznych w regionie podkarpackim wykraczała poza obszar prasy regionalnej. Ich obecność miała także wpływ na rynek prasy lokalnej i rozwój mediów związanych z internetem. Kapitał zagraniczny musiał się także zmierzyć w regionie z ogólnopolskimi tendencjami, takimi jak niższa sprzedaż i malejące znaczenie prasy drukowanej. Wydaje się, że w tym aspekcie, wraz z narastającym kryzysem na rynku prasy, zagraniczni inwestorzy coraz mocniej dbali o realizację interesów ekonomicznych, kosztem jakości wydawanych tytułów.Pozycja Prasa drukowana w regionie podkarpackim. Od czasów galicyjskich po współczesność(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kuca, PawełW książce w całościowy sposób opisano historię, funkcjonowanie i przekształcenia prasy drukowanej w regionie, który terytorialnie obejmuje obszar obecnego województwa podkarpackiego. Zakres badań dotyczy okresu od końca XVIII do drugiej dekady XXI w.Pozycja Stare medium w nowej szacie. Prasa w komunikacji lokalnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-03) Kępa-Mętrak, JolantaNa komunikację medialną na każdym poziomie wpływają zarówno czynniki społeczno-polityczne, ekonomiczne, jak i technologiczne. Prasa lokalna podlega im tak samo jak inne media, ale ze względu na swoją specyfikę, m.in. ograniczone do małych zbiorowości i bardziej bezpośrednie oddziaływanie na odbiorców, często musi się mierzyć z dodatkowymi czynnikami warunkującymi jej istnienie. Analizując celowo wybrane przykłady wydawnictw lokalnych (case study) oraz dane Polskich Badań Czytelnictwa i organizacji zrzeszających wydawców lokalnych (desk research), autorka podjęła próbę wskazania najważniejszych zmian zachodzących w ostatnim czasie w komunikacji medialnej na poziomie lokalnym. Badania potwierdziły, że zmiany dotyczą przede wszystkim jej kanałów. Prasa drukowana wzbudza coraz mniejsze zainteresowanie odbiorców. Jej dotychczasowe funkcje przejmuje Internet. Na rynku mediów lokalnych do niedawna był dodatkiem uzupełniającym tradycyjne sposoby komunikowania. Teraz zabiera odbiorców prasie, radiu, telewizji i zmusza lokalnych nadawców do szukania w nim miejsca dla siebie.