Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "pragmatyka"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Pragmatyczne aspekty zachowań językowych dziecka z autyzmem
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2022-09-16) Cempa-Włodarczyk, Klaudia
    Niniejsza praca zajmuje się echolalią, czyli specyficznym sposobem językowego i parajęzykowego komunikowania się dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, przykładając narzędzia stosowane w strukturalnym opisie języka oraz narzędzia, stosowane w opisie pragmalingwistycznym. Celem pracy jest przekonanie aktantów tak zbudowanego dyskursu do konieczności stałem weryfikacji transferowanych sensów, ponieważ interakcja z dzieckiem ze spektrum autyzmu wykracza poza utarte normy interakcyjnego układu komunikacji znakowej. Niniejsza praca jest studium przypadku pewnego okresu lingwistycznej obserwacji dziecka poddanego terapii Metodą Krakowską w celu zastosowania i przekonania rodziców oraz otoczenia dziecka do prowadzenia i budowania komunikacji na bazie dyskursu edukacyjnego, tak jak w nauczaniu języków obcych. Celem takiego specyficznego przedsięwzięcia nie jest czysta diagnostyka zaburzeń językowych, lecz identyfikacja i mocnych oraz słabych stron komunikacyjnych kompetencji dziecka oraz indeksacja poziomu rozwoju określonych sprawności dyskursywnych oraz ich rejestracji i pogłębiania. Praca zawiera obszerny materiał poglądowy, graficzny, stosowany i preferowany przy rozwijaniu pojawiających się kompetencji dziecka.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość