Przeglądanie według Temat "podcast"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Analiza genologiczna podcastu kryminalnego na wybranych przykładach(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Dul, BeataThis article studies in detail two examples of the so-called ‘true-crime podcasts’, following the genological analysis scheme introduced by Maria Wojtak in her “Introduction to Genology”. It addresses not only their textual aspect, but also the audial part. In a broader perspective, this article attempts a systematic investigation of the ‘podcast’ in the genological context (as a relatively new and still dynamically evolving notion, it lacks a genre template) and its correlations within the mediasphere.Pozycja The Potential of Asynchronous Podcasting in Developing EFL Learners’ Communicative Competence(Uniwersytet Rzeszowski, 2023-05-17) Dziura, AnnaNauka mówienia w ogóle, a szczególnie nauczanie mówienia w języku obcym to proces, który ma kluczowe znaczenie nie tylko jako wykształcenie umiejętności mówienia, ale jako proces, który ma na celu zaistnienie zjawiska komunikacji. Dlatego ucząc się języka, istotną kwestię stanowi kompetencja komunikacyjna, której rozwój i doskonalenie to cel nauczania i uczenia się. Ucząc się języka, można z łatwością korzystać z różnych narzędzi i zasobów cyfrowych. Niniejsza rozprawa jest próbą zbadania zależności pomiędzy rozwijaniem ustnej kompetencji komunikacyjnej, a wykorzystaniem asynchronicznych narzędzi do nagrywania głosu w celu tworzenia własnych podcastów przez uczących się języka angielskiego jako obcego. Opierając się na wynikach badań przeprowadzonych w ramach niniejszej rozprawy, odnosząc się do ustnej kompetencji komunikacyjnej uczniów, należy stwierdzić, iż umiejętne włączenie podcastów w proces nauczania mówienia przyczynia się do rozwijania kompetencji komunikacyjnej uczniów, znacząco rozwijając ich sprawność komunikacyjną, poprawność językową, wymowę, jak i zakres stosowanych środków językowych, jednocześnie budując przyjazne środowisko nauczania i uczenia się, promuje ich autonomię. Ponadto, pozytywnie wpływa na przygotowywanie się uczniów do egzaminu zewnętrznego.