Przeglądanie według Temat "perswazja"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Co nas szokuje, co nas pobudza? Shockvertising w reklamie komercyjnej oraz reklamie społecznej: podejście multimodalne(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Grząśko, AgnieszkaGłównym celem artykułu jest zbadanie związku między multimodalnością a perswazją na przykładzie dwóch kampanii reklamowych: reklamy komercyjnej marki Cropp Town z 2008 roku oraz reklamy społecznej Koalicji Wrocławskiej Ochrony Klimatu z 2022 roku. Obie kampanie są przykładem reklamy szokującej, czyli nastawionej na zaskoczenie odbiorcy. Analizie zostaną poddane dwa modusy, mianowicie obraz (fotografie) oraz tekst (slogany).Pozycja Katalog reklamowy „Freedom wolf edition” jako przykład klasycznego emblematu we współczesnej szacie(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kułak, AleksandraMateriał badawczy stanowi współczesny komunikat reklamowy, który autorka pracy zestawia z klasycznym emblematem. Do analizy wybrano katalog promujący biżuterię firmy „W. KRUK”, głównie autorską kolekcję Martyny Wojciechowskiej zatytułowaną „Freedom wolf edition”. Celem pracy jest z jednej strony wskazanie podobieństw pomiędzy emblematyką a reklamą, z drugiej zaś uwypuklenie faktu, że współczesne komunikaty reklamowe nieustannie wspierają się na fundamentach historycznych gatunków, wzbogacając się jedynie o nowe komponenty. W badaniu sięga się między innymi po motywy kulturowe, semantykę barw i różnorodną symbolikę. Autorka przedstawia także, na czym polega ich perswazyjność i w jaki sposób kształtują one ludzki światopogląd.Pozycja „Mnie wiara jest widzeniem i za wszystkie mi z rozumu i zmysłów wywody stoi”. Rok Święty w świetle "Kazania na Miłościwe Lato abo Jubileusz" Piotra Skargi(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Wichowa, MariaHoly Years had a great significance for the spiritual culture in 16th/17th century Poland. Participation in the celebration of the jubilee allowed the renaissance of faithful and required fulfilling multiple conditions as defined by the Church. For the circumstances of Holy Years, there were special sermons prepared. One of them was written by Piotr Skarga. The text is designed as a role model among sermons, intended for frequent use by preachers. Skarga presents himself in this sermon as a "specialist", excellent subject matter expert, well acquainted with theology and the origins of the described events. In his persuasion and argumentation, Skarga tries to adjust the rhetorical means to the intellectual and spiritual predispositions of the recipients of the sermon. For example, he presents to the faithful abstract concepts through the phenomena known to them from their everyday life, he uses simple explanations of difficult theological questions. This sermon acts as a spiritual guide, a means to shape public opinion, an efficient tool of religious teaching and achieving the objectives of the Jesuits. The work has a utilitarian character.Pozycja The Art of Rhetoric in the American Presidential Campaigns in 2008, 2012, 2016(Uniwersytet Rzeszowski, 2020-12-03) Pieniążek-Niemczuk, ElżbietaRóżne formy systemów politycznych - od arystokratycznych po demokratyczne - polegają na słowie mówionym by przekonywać obywateli do wspierania swoich przywódców i ich stanowisk politycznych. Wraz z rozwojem społeczeństw demokratycznych wzrosła również zależność od perswazji, a przemówienia, jako instrument realizacji dyskursu politycznego, stały się głównym środkiem komunikacji z obywatelami. Niniejsza praca bada różnorodność figur retorycznych opartych na powtórzeniu w amerykańskim dyskursie kampanii prezydenckiej – stosunek pomiędzy ich liczbą w przemówieniach rywalizujących kandydatów w kampanii prezydenckiej a wynikiem wyborów. W oparciu o 30 przemówień należących do dwóch gatunków kampanii prezydenckiej, mianowicie przemówień kandydatów na konwencjach partyjnych, w czasie których oficjalnie przyjmowali oni nominację na prezydenta USA, oraz ujednoliconych pod względem treści i przekazu przemówienia szablonowych (ang. stump speeches) w czasie kampanii prezydenckich w latach 2008-2016, badanie miało na celu znalezienie dowodów na poparcie tezy, iż kandydaci na prezydenta, którzy włączyli więcej rodzajów retorycznych opartych na powtórzeniu do swoich przemówień i używali ich częściej niż ich oponenci, wygrali w głosowaniu powszechnym.