Przeglądanie według Temat "persuasion"
Aktualnie wyświetlane 1 - 9 z 9
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Co nas szokuje, co nas pobudza? Shockvertising w reklamie komercyjnej oraz reklamie społecznej: podejście multimodalne(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Grząśko, AgnieszkaGłównym celem artykułu jest zbadanie związku między multimodalnością a perswazją na przykładzie dwóch kampanii reklamowych: reklamy komercyjnej marki Cropp Town z 2008 roku oraz reklamy społecznej Koalicji Wrocławskiej Ochrony Klimatu z 2022 roku. Obie kampanie są przykładem reklamy szokującej, czyli nastawionej na zaskoczenie odbiorcy. Analizie zostaną poddane dwa modusy, mianowicie obraz (fotografie) oraz tekst (slogany).Pozycja Gwara śląska jako wartościujący determinant reklamowy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Łuc, IzabelaThe article descibes the stategies of introducing lingustic units derived from the Silesian dialect into advertising texts. The mechanism and contextual funtions of exploiting dialect lexemes in commercial text (in the evaluative form) were described by the use of pragmalinguistic analysis and the theory of semantic fields (with appropriate methodological solutions).Pozycja Instrumentalne wykorzystywanie sondaży w dyskursach medialnych i politycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Guzik, Aldona; Marzęcki, RadosławToday the mass media plays a more and more important role as a source of information about different aspects of social life. Thus, it has become the main source of political knowledge as well. The more information citizens obtain from mass media, the bigger power the media has over its audience. Therefore, various players – journalists, publicists and politicians (using this feature of contemporary media) want to influence the state of social consciousness. One of the methods of such influence is the instrumental use of survey results in political and media discourses. In their article the authors describe different examples of these argumentations.Pozycja Katalog reklamowy „Freedom wolf edition” jako przykład klasycznego emblematu we współczesnej szacie(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kułak, AleksandraMateriał badawczy stanowi współczesny komunikat reklamowy, który autorka pracy zestawia z klasycznym emblematem. Do analizy wybrano katalog promujący biżuterię firmy „W. KRUK”, głównie autorską kolekcję Martyny Wojciechowskiej zatytułowaną „Freedom wolf edition”. Celem pracy jest z jednej strony wskazanie podobieństw pomiędzy emblematyką a reklamą, z drugiej zaś uwypuklenie faktu, że współczesne komunikaty reklamowe nieustannie wspierają się na fundamentach historycznych gatunków, wzbogacając się jedynie o nowe komponenty. W badaniu sięga się między innymi po motywy kulturowe, semantykę barw i różnorodną symbolikę. Autorka przedstawia także, na czym polega ich perswazyjność i w jaki sposób kształtują one ludzki światopogląd.Pozycja Manipulacja i perswazja w reklamie na stronach czasopism młodzieżowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Hallada, MarekW artykule została przedstawiona analiza wykorzystania manipulacji i perswazji na stronach wybranego czasopisma młodzieżowego.Pozycja „Mnie wiara jest widzeniem i za wszystkie mi z rozumu i zmysłów wywody stoi”. Rok Święty w świetle "Kazania na Miłościwe Lato abo Jubileusz" Piotra Skargi(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Wichowa, MariaHoly Years had a great significance for the spiritual culture in 16th/17th century Poland. Participation in the celebration of the jubilee allowed the renaissance of faithful and required fulfilling multiple conditions as defined by the Church. For the circumstances of Holy Years, there were special sermons prepared. One of them was written by Piotr Skarga. The text is designed as a role model among sermons, intended for frequent use by preachers. Skarga presents himself in this sermon as a "specialist", excellent subject matter expert, well acquainted with theology and the origins of the described events. In his persuasion and argumentation, Skarga tries to adjust the rhetorical means to the intellectual and spiritual predispositions of the recipients of the sermon. For example, he presents to the faithful abstract concepts through the phenomena known to them from their everyday life, he uses simple explanations of difficult theological questions. This sermon acts as a spiritual guide, a means to shape public opinion, an efficient tool of religious teaching and achieving the objectives of the Jesuits. The work has a utilitarian character.Pozycja Pachnące cynamonem #keto #ciasteczka polecają się na #Święta :D. Środki perswazji w profilu kulinarnym (@moderncavegirl)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Drozd, BarbaraThe purpose of this article is a linguistic analysis of the blog entries under the photos posted on the @moderncavegirl profile, which is related to the ketogenic diet. The author also has a blog: moderncavegirl.pl, where she publishes her recipes. Instagram plays the role of promoting the blog. Due to the fact that the blog entries concern food, it will be important to determine how the author promotes her blog, what linguistic means she uses for this, how she writes about food to encourage people to reach for the recipe and make us of it. The aforementioned linguistic means or constructions can be divided into those that are used to promote a blog directly or indirectly. Direct promotion of a blog applies to those constructions that are explicit incentives to visit it or that inform the recipient that the recipe can already be found on the website. Indirect promotion of the blog is related to persuasive linguistic constructions.Pozycja Rhetorical Anthropology or Anthropological Rhetoric: Foundations of the “Rhetoric & Anthropology” Research Net(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Agnetta, Marco; Cattani, Adelino; Gil, Alberto; Jiménez Cataño, Rafael; Tapia Velasco, SergioThe article is a scientific manifesto by the “Rhetoric & Anthropology Research Net”. It discusses the state of the subject, the basic principles of the investigation and an outline of different rhetorical-anthropological fields of work directed by the authors of the article. The methodological focus is ecological because it is based on responsibility and solidarity specified in a culture of debate worthy of the name, and in the principle of affirmation, that is, in a rhetoric that opens new pathways, provides solutions, and brings people together because it has an eminently positive orientation.Pozycja The Art of Rhetoric in the American Presidential Campaigns in 2008, 2012, 2016(Uniwersytet Rzeszowski, 2020-12-03) Pieniążek-Niemczuk, ElżbietaRóżne formy systemów politycznych - od arystokratycznych po demokratyczne - polegają na słowie mówionym by przekonywać obywateli do wspierania swoich przywódców i ich stanowisk politycznych. Wraz z rozwojem społeczeństw demokratycznych wzrosła również zależność od perswazji, a przemówienia, jako instrument realizacji dyskursu politycznego, stały się głównym środkiem komunikacji z obywatelami. Niniejsza praca bada różnorodność figur retorycznych opartych na powtórzeniu w amerykańskim dyskursie kampanii prezydenckiej – stosunek pomiędzy ich liczbą w przemówieniach rywalizujących kandydatów w kampanii prezydenckiej a wynikiem wyborów. W oparciu o 30 przemówień należących do dwóch gatunków kampanii prezydenckiej, mianowicie przemówień kandydatów na konwencjach partyjnych, w czasie których oficjalnie przyjmowali oni nominację na prezydenta USA, oraz ujednoliconych pod względem treści i przekazu przemówienia szablonowych (ang. stump speeches) w czasie kampanii prezydenckich w latach 2008-2016, badanie miało na celu znalezienie dowodów na poparcie tezy, iż kandydaci na prezydenta, którzy włączyli więcej rodzajów retorycznych opartych na powtórzeniu do swoich przemówień i używali ich częściej niż ich oponenci, wygrali w głosowaniu powszechnym.