Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "personality traits"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Cechy osobowościowe dyrektora warunkujące kulturę organizacyjną przedszkola – propozycja metodologii badań
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Pietrzycka, Małgorzata
    W artykule skupiono się na opracowaniu propozycji do badań na temat „Cechy osobowościowe dyrektora warunkujące kulturę organizacyjną przedszkola”. Określono główny cel prowadzonych badań oraz cel poznawczy, metodologiczny i praktyczny.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Prokrastynacja i cechy osobowości u polskiej młodzieży w Austrii – wstępne doniesienie z badań
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Filipiak, Sara
    Artykuł stanowi wstępne doniesienie z badań nad cechami osobowości oraz tendencją do zwlekania u młodzieży narodowości polskiej mieszkającej i uczącej się w Austrii. Przebadano 106 osób w wieku od 12 do 18 lat. Porównano wyniki uzyskane w grupie młodszych adolescentów w wieku od 12 do 14 lat (N = 54) oraz w grupie uczniów w późnej adolescencji w wieku od 15 do 18 lat (N = 52). Wyniki wskazują na istotne różnice między analizowanymi grupami w zakresie behawioralnego aspektu prokrastynacji. Starsi uczniowie istotnie częściej charakteryzują się tendencję do odraczania codziennych zadań z powodu braku wiary we własne możliwości czy negatywnych przekonań na temat własnych kompetencji. Ujawniono także, iż starsi uczniowie charakteryzują się wyższą stabilnością emocjonalną oraz otwartością na doświadczenia. Młodsi uczniowie przejawiają z kolei istotnie wyższy poziom sumienności.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Uwarunkowania autorytetu współczesnego nauczyciela w perspektywie narracyjnej
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2021-09-28) Kuzin, Maria
    Celem głównym niniejszej dysertacji było znalezienie czynników warunkujących autorytet współczesnego nauczyciela i określenie stopnia ich wpływu na podstawie badania sondażowego oraz nauczycielskich wspomnień. W oparciu o badania sondażowe wstępne – wywiad z nauczycielami oraz badania sondażowe rozszerzone w postaci ankiety internetowej określono czynniki osobowościowe, społeczno-kulturowe i koncepcje pedagogiczne preferowane przez nauczycieli - te, które obniżają lub wzmacniają autorytet współczesnego nauczyciela. Wyniki badań zostały skonfrontowane ze stanowiskiem nauczycieli na podstawie ich wypowiedzi narracyjnych w celu porównania ich opinii na temat czynników wzmacniających lub osłabiających autorytet współczesnego nauczyciela. Za materiał badawczy posłużyły narracje wspomnieniowe zawarte w pozycjach M. Kuzin i W. Walata (2017, 2020). Badania zostały przeprowadzone wśród nauczycieli młodych, będących w średnim i i starszym wieku i zostały ograniczone do konkretnego wycinka czasowego – od 1991 r. po drugą dekadę XXI w., ściśle do 2017 r. Niniejsza rozprawa składa się z trzech części. Część pierwsza ma charakter teoretyczny, wyjaśniono tam węzłowe zagadnienia związane z tematyką autorytetu nauczycielskiego. Część druga zawiera metodologiczne podstawy badań własnych. Sformułowano w niej przedmiot i cele badań, problemy badawcze oraz zmienne badań i ich wskaźniki oraz dokonano wyboru metod, technik i narzędzi badawczych. Część trzecia ma charakter empiryczny. Zaprezentowano tam wyniki badań oraz ich analizę i interpretację wskazując podobieństwa i różnice w wypowiedziach na temat czynników warunkujących autorytet nauczycielski trzech grup wiekowych nauczycieli oraz dokonano podsumowania badań.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość