Przeglądanie według Temat "peace"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Mediator and their role in collective disputes(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Kowalczyk, AnetaMediation, as a way of resolving disputes, including collective disputes, is associated with relatively small regulatory interference by the legislator, which is reflected by one of its features, i.e. a lack of formal constraints. Therefore, the question arises about the mediator’s role in resolving collective disputes. Undoubtedly, they must guarantee to be impartial, however, it should be remembered that parties to a collective dispute are its hosts. Hence, it seems that the importance of an appropriate mediation technique cannot be overstated and it can be concluded that it will have a decisive impact on the successful completion of mediation. Therefore, the mediator’s role is primarily to help the parties communicate so that the conflict does not escalate during the mediation process.Pozycja Wojna jako stan umysłu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-09) Pawliszyn, MirosławHistoria ludzkości jest historią wojen. Zdanie to tylko z pozoru brzmi kontrowersyjnie. Od pierwszych chwil, kiedy człowiek pojawił się na ziemi, towarzyszą mu konflikty. Wojny mimo swej wyniszczającej sile trwają również dzisiaj. Myśl o tym, że ludzkość zacznie żyć w pokoju, jest fantazją. W artykule stawiam pytanie, czy wojna jest stanem ludzkiego umysłu. Czy jest ona elementem, który opisuje naturę człowieka? Czy jest naturalnym sposobem życia człowieka? A może jest tylko elementem historii? Jeżeli tak, to był czas, kiedy wojen nie było, i wolno mieć nadzieję, że ich nie będzie w przyszłości. Uważam, że pierwsza możliwość jest bliższa prawdzie. Wojna jest zawsze tragiczna i nie ma w niej niczego, co zasługuje na uznanie. To dlatego myślenie o człowieku jest tutaj na wskroś pesymistyczne. W tekście nawiązano do kilkunastu opracowań, które mają uzasadnić tę tezę, nawiązującą do koncepcji brytyjskiego filozofa Tomasza Hobbesa.