Przeglądanie według Temat "organizacja"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Elementy społecznego postrzegania gospodarki przeterminowanymi lekami(Uniwersytet Rzeszowski: Południowo-Wschodni Oddział Polskiego Towarzystwa Inżynierii Ekologicznej z siedzibą w Rzeszowie, 2019) Kornak, Natalia; Kostecka, JoannaOdpady leków przenikają do środowiska i stwarzają zagrożenie zanieczyszczenia wód powierzchniowych i gleb substancjami czynnymi farmaceutyków. Do czynników sprzyjających zagrożeniu należy także czynnik społeczny taki jak brak świadomości konsumentów o konieczności odpowiedzialnego stosowania leków oraz zagospodarowania ich odpadów, tak aby zminimalizować ryzyko przedostawania się substancji farmakologicznie czynnych do środowiska. Celem artykułu była analiza wybranych informacji dotyczących gospodarki odpadami leków w obrębie gospodarstw domowych. Analizę o charakterze lokalnym wykonano na przykładzie powiatu lubaczowskiego.Pozycja Model kształcenia na odległość na przykładzie Politechniki Częstochowskiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Kucharczyk, Zygmunt; Walasek, TomaszW artykule przedstawiono model kształcenia na odległość przyjęty aktualnie w Politechnice Częstochowskiej. Przedstawiono kolejne etapy wprowadzania e-learningu w uczelni, w tym doświadczenia związane z przygotowaniem uczelni do realizacji e-zajęć. Omówiono ramy organizacyjne, formalne i metodologiczne przyjętego modelu kształcenia komplementarnego, szczególny nacisk kładąc na dokumentację związaną z przygotowaniem e-kursów. Jako platformę e-learningową wybrano Open Source CMS Moodle.Pozycja Ograniczenia wielokanałowej komunikacji w podtrzymywaniu partnerskich relacji z klientami. Doświadczenia amerykańskiego rynku samochodowego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Oczachowski, DariuszWspółczesna technologia zapewnia wiele możliwości komunikowania się organizacji z jej klientami, co pozwala rozwijać komunikację wielokanałową, która w przeciwieństwie do komunikacji jednokanałowej, wykorzystującej jedno medium w celu przekazania komunikatu odbiorcy, angażuje jednocześnie kilka rodzajów mediów. Ten rodzaj komunikacji stał się popularny wśród tych podmiotów gospodarczych (i innych), których zasoby pozwalają na posługiwanie się więcej niż jednym środkiem komunikacji. Stąd jego popularność zwłaszcza wśród stosunkowo dużych podmiotów zlokalizowanych w przodujących technologicznie krajach. Jednak wykorzystywanie tej metody może okazać się trudne i nie zapewniać oczekiwanych rezultatów. Dzieje się tak wtedy, gdy podmiot korzystający z tej metody docierania do klientów nie dysponuje odpowiednią wiedzą dotyczącą skutków oddziaływania różnych kombinacji przekazów z wykorzystaniem kilku źródeł komunikacji, i to w odniesieniu do konkretnych warunków rynkowych, w których funkcjonuje nadawca komunikatów ich odbiorcy. Taki stan występuje często, gdyż pozyskanie potrzebnej wiedzy zapewniającej skuteczne wykorzystywanie komunikacji wielokanałowej jest kłopotliwe i często kosztowne, a więc wcale nie jest łatwo dostępne dla każdej organizacji, która chciałaby skorzystać z tej metody. Artykuł przedstawia jedno z przeprowadzonych w ostatnim czasie badań w USA (rynek motoryzacyjny) dotyczące możliwości i ograniczeń wielokanałowej komunikacji w budowaniu relacji z klientami. Autor spróbował na jego przykładzie wykazać, jak niepewne może być korzystanie z tej metody komunikacji i na co należy zwracać uwagę, by można ją było wykorzystywać z pożądanym skutkiem.Pozycja Struktura i funkcje systemu wartości organizacyjnych w kierowaniu zasobami ludzkimi(Uniwersytet Rzeszowski, 2019-06-12) Depa, EwaCelem rozprawy doktorskiej było przedstawienie struktury, funkcji oraz znaczenia wartości organizacyjnych w procesie kierowania zasobami ludzkimi. Dysertacja została podzielona na trzy części: teoretyczną, metodologiczną i empiryczną. W części teoretycznej zwrócono uwagę na różnorodność sposobów ujmowania terminu „wartości” przez przedstawicieli tych kierunków, opisano typy osobowości człowieka występujące w organizacji, style kierowania i najważniejsze wartości organizacyjne. Zwrócono również uwagę na znaczenie i rolę kapitału ludzkiego w organizacji oraz istotę i znaczenie kultury organizacyjnej. Część metodologiczna przedstawia cel i zakres badań empirycznych, zostały w niej także sformułowano problemy i hipotezy badawcze. W części empirycznej zaprezentowana została analiza materiału empirycznego w poszczególnych organizacjach. Badania zostały przedstawione w formie graficznej za pomocą tabel i wykresów. Autorka dysertacji w swojej pracy uwzględniła niektóre spośród wielu zagadnień badawczych, związanych z tym zjawiskiem. Zaprezentowany temat rozprawy jest problemem badawczym, który analizowany jest z perspektywy wielu nauk społecznych i humanistycznych oraz posiada wieloaspektowy i wielopłaszczyznowy charakter.