Przeglądanie według Temat "obraz"
Aktualnie wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Co nas szokuje, co nas pobudza? Shockvertising w reklamie komercyjnej oraz reklamie społecznej: podejście multimodalne(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Grząśko, AgnieszkaGłównym celem artykułu jest zbadanie związku między multimodalnością a perswazją na przykładzie dwóch kampanii reklamowych: reklamy komercyjnej marki Cropp Town z 2008 roku oraz reklamy społecznej Koalicji Wrocławskiej Ochrony Klimatu z 2022 roku. Obie kampanie są przykładem reklamy szokującej, czyli nastawionej na zaskoczenie odbiorcy. Analizie zostaną poddane dwa modusy, mianowicie obraz (fotografie) oraz tekst (slogany).Pozycja Cykl prac malarskich pt. Multiplikacje: Zmultiplikowany 2, Zmultiplikowany 3 / VIII Ogólnopolski Konkurs Malarski TRIENNALE Z MARTWĄ NATURĄ w Biurze Wystaw Artystycznych w Sieradzu - WYRÓŻNIENIE HONOROWE(2018) Drozd-Witek, MałgorzataCykl jest autorskim i nowatorskim spojrzeniem na szeroki temat martwej natury. Zmultiplikowany 3 (tech. mieszana na płótnie, 2018, 50 x 100 cm) został Wyróżniony w VIII Ogólnopolskim Konkursie Malarskim TRIENNALE Z MARTWĄ NATURĄ (org. od 1997 r.) i upubliczniony na wystawie w BWA w Sieradzu. Patronat nad konkursem sprawował Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz magazyn o sztuce ARTEON. Druga praca cyklu uczestniczyła w wystawach pokonkursowych 10 Międzynarodowego Biennale Miniatury Częstochowa 2018. Międzynarodowe jury do serii ekspozycji w znaczących ośrodkach i galeriach sztuki, wyselekcjonowało 289 miniatur (spośród 671 zgłoszonych) z 22 krajów.Pozycja Georgia O’Keeffe – the cross in the New Mexico landscape(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014-12) Makówka, LeszekThe criticism of Georgia O’Keeffe’s output focuses on abstract paintings. The author of the paper states that numerous paintings by O’Keeffe with the motif of the cross against the New Mexico landscape constitute an equally important part of her work, unknown to a broader audience. An attempt at the reconstruction of the history of the creation of the paintings, conducted on the basis of texts by their author and her contemporary critics, proves that the sign of the cross in those paintings plays a key role both in the compositional and ideological aspects. At the same time, in respect of formal solutions, those works equal the well-known paintings by the artist created as a result of transformation of a realistic subject.Pozycja Jakie to płaskie! „Oko” Jerzego Wolffa(Stowarzyszenie Filozofów Krajów Słowiańskich, 2018) Mordka, ArturВ этой статье былa представленa Ежиeгo Вольфa концепция изобразительнoгo «плоскoгo» видa. В первой части были приведены причины, которые объясняют, почему такой вид имеет фундаментальное значение для живописи. В следующих частях статьи было показано его значение для творчествa и для эстетического акта. Предположение анализа было то, что живописное произведение искусства является реализацией этого, что увидел художник. Поэтому само видение и его объект имеют решающее значение для структуры изображения.Pozycja Święty obraz w liturgii w ujęciu kardynała Josepha Ratzingera(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-10) Królikowski, JanuszKardynał Joseph Ratzinger, głównie w ramach podjętej refleksji teologicznej nad zagadnieniem liturgii w Kościele, zajął się także problematyką sztuki i świętego obrazu. Nie wypracował on jakiejś własnej estetyki teologicznej, ale jego uwagi teologiczne na temat obrazu posiadają duże znaczenie. Ratzinger pokazał, że obraz stanowi integralną i integrującą część liturgii, a zatem domaga się odpowiedniego uwzględnienia w Kościele. Na uwagę zasługują w świetle aktualnych wyzwań, zwłaszcza tak zwanego nowego ikonoklazmu, dwie kwestie. Najpierw jest to sprawa spójnej obecności obrazu w dokonującym się rozwoju objawienia Bożego, które przechodzi od Starego do Nowego Testamentu, wyrażając jasno zapotrzebowanie na obraz. Następnie liturgia, zakorzeniona w dziejach objawienia i będąca jego przeżywaniem w Kościele, po prostu domaga się obrazu, aby mogła ukazać swój pełny sens zbawczy. Właściwym celem obrazu w liturgii, a w sensie szerszym – w Kościele, jest dążenie do obudzenia w człowieku spojrzenia zwróconego do kontemplacji i adoracji miłości Bożej objawionej w Jezusie Chrystusie.Pozycja The Way of the Cross by Mikuláš Medek(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Makówka, LeszekIn Czechoslovakia, hardly any new churches were built during the communist regime. The exceptions include the modernist church of St. Joseph in Senetářov in Moravia, for which the modern cycle of "The Way of the Cross" was created in 1970. Its author is Mikuláš Medek (1926–1974), an outstanding Czech painter inspired by surrealism and the Informel formula. The composition in Senetářov belongs to the mature period of the artist’s work, in which he used unique metaphors. The author of the paper outlines the historical context of the founding of the church and interprets Medek’s "The Way of the Cross" against the background of post-war European art and contemporary solutions of the Passion cycle.Pozycja Zatrzymując spojrzenie, pejzażowa konieczność(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019-12) Balicki, JacekLandscapes belong to the system of symbolic forms. The structure of perceiving and expressing nature through art is manifested first as metahistorical and eternal, second, as a place of human existence, thus historical, solar time. Et in Arcadia ego is close to the reflections of Simone Weil cited by Janusz Krupiński. Beauty is harmony, therefore opposites must coexist; whereas necessity means suffering because in the Pythagorean aesthetics, harmony entails tension suffering is connected with. The world imagined by me, disregarding a concrete object, becomes a kind of painter’s longing, metaphorical and impressionistic, and through contemplation and reflection it is meant to encourage the viewer to explore truth in nature and the truth about man. As Janusz Karpiński observes, the category of a painting is a central category of human world, and landscape is a border case of transformation in which nature enters human world.