Przeglądanie według Temat "neurodidactics"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Neurodydaktyczne implikacje dla organizacji procesu kształcenia technicznego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Prauzner, TomaszW artykule przedstawione zostaną wyniki badań EEG dotyczące efektywności dydaktycznej w kształceniu technicznym. Badania przeprowadzono w Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback funkcjonującym na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.Pozycja Pedagogika Montessori – ciągle aktualne wyzwanie dla współczesnej pedagogiki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wójcik, AnnaW myśl konstruktywistycznej koncepcji dydaktyki powinnością nauczyciela jest wspieranie uczniów w zdobywaniu przez nich narzędzi poznania i rozumienia świata oraz budowaniu zasobów własnej wiedzy i umiejętności. Zadaniem edukacji jest natomiast pomoc każdej jednostce w rozwijaniu zdolności w stawaniu się całościowym bytem ludzkim, a nie jedynie narzędziem dla ekonomii. Zarzutem kierowanym najczęściej w kierunku polskiej szkoły jest niewywiązywanie się z tego zadania, co przejawia się słabym przygotowaniem młodych ludzi do życia i pracy, do wyzwań rozwojowych, ale i zagrożeń współczesnego świata. Warto poszukiwać takich rozwiązań, które stworzą dzieciom i młodzieży możliwość rozwoju na miarę ich możliwości. Jednym z takich rozwiązań dysponuje pedagogika Marii Montessori, podkreślając znaczenie aktywności dziecka w procesie jego uczenia się. W artykule krótko porównano hebratyzm z nurtem „nowego wychowania”, do którego zaliczana jest pedagogika Marii Montessori, a dalsze rozważania odniesione zostały do współczesnej wiedzy o tym, jak uczy się mózg.Pozycja Наглядность в обучении филологов-русистов на начальном этапе владения русским языком(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Żarska, AnnaThe paper contains a short analysis of neurodidactic rules – a new discipline making use of the latest discoveries about the process of knowledge acquisition by a human brain. The practical part of the article includes the account of outcomes of an experiment. It was based on the comparison of the results of vocabulary teaching with the use of the visual method in the experimental group vs. the results achieved with the use of an explication method in the control group of the Russian department students. The research has confirmed the hypothesis that the visual method, traditionally applied to children, is more effective in teaching adults as well. This article also incorporates proposals of foreign language teaching techniques founded on visuality.Pozycja О некоторых инновационных техниках на занятиях по практикуму русской речи(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Żarska, AnnaThe article raises the issues of enriching the educational environment of teaching philology students by the use of so-called unconventional methods. The analysis includes the three following methods: Callan, Wolf’s (the name derives from its initiator whose surname is Wilk in Polish) and Community Language Learning. The partial use of these methods in work with students stimulates their emotions, makes the learning conditions more realistic and thereby contributes to the optimisation of the second language acquisition process in terms of such aspects as: speaking, grammar consolidation, in a foreign language.