Przeglądanie według Temat "nazwa"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Prawna ochrona nazw jako wartości niematerialnych na gruncie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Lizak, AgataPrzepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami dotyczą przede wszystkim ochrony dziedzictwa materialnego. Niemniej ustawodawca w kilku przepisach wskazanego aktu prawnego odwołał się również do wartości niematerialnych, takich jak nazwy geograficzne, tradycyjne czy historyczne. Kwestii ich ochrony wprost poświęcone zostały jednak wyłącznie dwa lakoniczne w swej treści przepisy – jeden z nich stanowi ogólnie o możliwości ochrony nazw (art. 6 ust. 2), drugi zaś – o możliwości wpisania do rejestru nazw wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych (art. 9 ust. 2). Powyższe czyni zasadnym refleksję, w jakich okolicznościach nazwa może być objęta ochroną i na czym konkretnie ochrona ta powinna polegać. Mając to na uwadze, w artykule w pierwszej kolejności przeanalizowano sam status nazw jako przedmiotu ochrony. Kolejno uwagę poświęcono zakresowi ochrony nazw.Pozycja Sensualne nazwy kolorów damskiej bielizny (na przykładzie firmy Victoria`s Secret)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Oronowicz-Kida, EwaKolory budzące konkretne skojarzenia, odsyłające do wybranych miejsc, przedmiotów, wydarzeń są współcześnie często wykorzystywane w tekstach reklamowych, które powinny być sensualnie atrakcyjne. O tę atrakcyjność zabiega również firma Victoria`s Secret, która w opisach bielizny damskiej na stronach oficjalnego e-sklepu wykorzystuje nazwy kolorów aktywujące wszystkie zmysły, ze szczególnym uwzględnieniem wzroku i smaku. Nazwy te pełnią w komunikacji społecznej funkcje komunikacyjną i emotywną, ale przede wszystkim bardzo cenną ze względów marketingowych funkcję perswazyjną