Przeglądanie według Temat "music education"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Analiza możliwości doskonalenia kompetencji muzycznych studentów kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna na wybranych uczelniach wyższych w Polsce(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Kowalska, Monika; Tęczyńska-Kęska, MałgorzataW artykule dokonano przeglądu proponowanych przez wybrane uczelnie wyższe przedmiotów o profilu muzycznym na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Przeprowadzono charakterystykę wybranych kursów o profilu muzycznym z uwzględnieniem liczby godzin przeznaczonych na ich realizację, omówione zostały również cele i treści programowe zawarte w kartach kursów. Zwrócono uwagę na komponenty kwalifikacji pedagogicznych niezbędne w prowadzeniu zajęć umuzykalniających – nauczyciel bowiem jest kluczem do właściwego funkcjonowania systemu edukacyjnego i to od jego kompetencji, motywacji i cech osobowościowych zależy przyszłość wychowanków. W zakończeniu przedstawiono wnioski z przeprowadzonej analizy.Pozycja Edukacja muzyczna – jacy są i jacy mogą być przyszli artyści(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022) Molińska, Weronika; Chomicz, ZuzannaThe following text presents research reports and theories describing the effects of music on the development of children, adults and professional musicians. The presented research shows that although playing an instrument brings many developmental benefits, artistic education and a professional music career are also associated with lowering the level of mental resilience, as well as with mental disorders, maladaptive perfectionism, and constant pressure and stress. Relating the results of the research to date to the theory of Albert Bandura, who introduced the concept of self-efficacy, which is the best predictor of musical achievement, the need to support self-efficacy among students of art schools and professional musicians was noticed. Authors of the text emphasize the constant need to conduct research in this particular group, the results of which could contribute to the introduction of aid programs aimed at supporting artists' self-efficacy and supporting verbal adaptive persuasion in the teacher / master-student relationship. This support could make professional musicians aware of their effectiveness and at the same time be deprived of the difficulties they now face.Pozycja Twórcze wykorzystanie serwisu internetowego YouTube w edukacji muzycznej dzieci(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Rogozińska, KatarzynaMuzyka jest sztuką, która wprowadza w życiu harmonię, poczucie estetyki. Sprzyja ogólnemu rozwojowi, daje możliwość wielostronnego twórczego działania. Owe działania możemy zaobserwować już u dzieci w wieku przedszkolnym. Sprzyja im również powszechny rozwój nowych mediów. W ekspresji muzycznej dzieci przejawem tej symbiozy muzyki i mediów jest własne wykonywanie ulubionych piosenek. Często ma ono zabarwienie autentycznego artyzmu i dużego zaangażowania w czasie prezentacji utworu. Wykorzystywanie przez nauczycieli w twórczy sposób serwisu YouTube przyczynia się do licznych kontaktów dzieci z muzyką. Z kolei obecność muzyki w programach nauczania stymuluje nauczycieli do własnych twórczych działań.Pozycja Wyzwania wykonawcze muzyki współczesnej – refleksje z perspektywy pianisty(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-10) Popko, PawełContemporary music gives us a wide spectrum for creative expression and interpretation. We are confronted with a great number of compositions, the value of each is not yet (as in the case of music of previous eras) verified by history. Thus, we are moving in a space that is untamed, new, changing, and therefore inaccessible and dangerous for some, and fascinating for others. Appropriately then, what might the contemporary performer draw on? This article discusses the pianist's versatility in performance of contemporary works. Using my own artistic experience and some examples of works, I have described what challenges modern composers face for pianists. I have also quoted contributions from pianists who have practical insight into the work and performance of new music. There was also a theme related to music education and emerging stereotypical thinking about contemporary music.