Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "multimedia"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 13 z 13
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Audiowizualne systemy prezentacji w placówce oświatowej – metodyka projektowania
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Gauda, Konrad
    W artykule poruszona jest problematyka projektowania audiowizualnych systemów prezentacji przeznaczonych przede wszystkim na potrzeby sal dydaktycznych, auli czy sal konferencyjnych. Przedstawiona jest istota adaptacji akustycznej pomieszczenia wraz z zasadami nagłaśniania oraz metodyka obliczeń związanych z doborem systemu projekcji obrazu.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    E-materiały dydaktyczne – wyzwania merytoryczne i organizacyjne
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Iskierka, Sławomir; Krzemiński, Janusz; Weżgowiec, Zbigniew
    W artykule przedstawiono problemy związane z wdrażaniem do polskiego systemu oświaty e-materiałów dydaktycznych. Podjęto próbę klasyfikacji e-materiałów dydaktycznych. Przedstawiono stan obecny i plany związane z rolą tych materiałów w polskim szkolnictwie. Przeanalizowano problemy merytoryczne i organizacyjne, jakie występują w czasie realizacji powyższego zadania. Zwrócono uwagę, na przykładzie nauczania informatyki i technologii informacyjnych, na rolę, jaką mogą odegrać e-materiały dydaktyczne w nauczaniu przedmiotów, których treści merytoryczne ulegają szybkim zmianom. Wskazano na postępujący proces wykorzystywania przez wszystkie strony procesu dydaktycznego, szczególnie przy użyciu współczesnych mobilnych środków komunikacyjnych, tych materiałów. Przeanalizowano związane z wykorzystywaniem e-materiałów dydaktycznych tak udogodnienia, jak i zagrożenia dla pracy nauczycieli i uczniów/studentów.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Edukacja medialna dzieci w wieku przedszkolnym
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Nowicka, Ewa; Walas, Barbara
    Media i multimedia cieszą się ogromną popularnością wśród najmłodszych. Z tego powodu rośnie konieczność przygotowania dzieci do odpowiedniego korzystania z mediów. Wychowanie medialne realizowane już na poziomie przedszkola jest szansą na przygotowanie dzieci do krytycznego odbioru przekazów medialnych oraz sprawnego posługiwania się mediami jako narzędziami rozwoju poznawczego. Skuteczność prowadzonej już od najmłodszych lat edukacji medialnej zależy przede wszystkim od współpracy rodziców i nauczycieli, którzy stopniowo wprowadzać będą dziecko w zdominowany świat mediów.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Istotne i nieistotne cechy multimedialnych programów dydaktycznych w opinii nauczycieli przedmiotów zawodowych – doniesienie z badań pilotażowych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Lib, Waldemar
    W artykule przedstawiono wyniki badań pilotażowych dotyczących preferencji nauczycieli zawodu dotyczących cech oprogramowania dydaktycznego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Math Teacher and e-Learning Courses. Report on the Project “Modern Mathematics Teacher”
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Kandzia, Joanna
    The article is a report on the project conducted by the author, co-financed by the National Center for Research and Development from European funds POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC/18 entitled: A modern mathematics teacher. It was dedicated to teachers of mathematics from all over the country, teaching in primary and secondary schools, and future mathematics teachers – gaining qualifications to teach mathematics. The project aimed to improve the quality and efficiency of mathematics teachers’ work through active participation in innovative e-learning courses – offered on the navoica.pl platform, concerning new teaching methods based on information technologies. A short description of the four proposed e-learning courses is presented, as well as an analysis of the choices made by the participants depending on the subject.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Metoda projektów a nowoczesne środki techniczne (multimedia) w edukacji historycznej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Ausz, Mariusz; Barnaś-Baran, Ewa
    Artykuł porusza tematykę wykorzystania metody projektów z twórczym wykorzystaniem nowoczesnych środków dydaktycznych, czyli tzw. multimediów. Metoda ta z zastosowaniem tych środków stawia wielkie możliwości przed nauczycielem i uczniami. Jest to metoda na miarę XXI w. Jej umiejętne zastosowanie zwiększy efektywność i atrakcyjność procesu dydaktycznego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Miejsce i rola multimediów w życiu dzieci w młodszym wieku szkolnym
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Langier, Cecylia
    XXI w. stanowi epokę, którą cechuje szybki rozwój technologii cyfrowej stanowiącej ważny element życia codziennego i zawodowego społeczeństwa informacyjnego. Multimedia stanowią także ważne narzędzie w edukacji i wychowaniu najmłodszego pokolenia, dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, których coraz częściej nazywa się cyberdziećmi dla podkreślenia roli technologii w ich życiu. W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem było określenie miejsca i roli środków multimedialnych w życiu dzieci w młodszym wieku szkolnym. Skoncentrowano się głównie na rodzajach narzędzi, do których dzieci mają dostęp, oraz sposobach ich wykorzystywania.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Multimedia jako narzędzie wspomagania edukacji ekologicznej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Dobrzańska, Małgorzata; Sobczyk, Wiktoria; Nagorniuk, Oksana
    W artykule opisano proste i złożone media wykorzystywane w procesie dydaktycznym. Przedstawiono programy promocyjne realizowane w parkach narodowych w Polsce. Przygotowano projekt multimedialnego przewodnika po Gorczańskim Parku Narodowym. Przewodnik jest przykładem połączenia technologii komputerowej z edukacją. Może być wykorzystywany w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych i średnich w ramach zajęć z biologii, ekologii i edukacji ekologicznej.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Muzeum „Pana Tadeusza” – instytucja inna niż wszystkie…
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Techmańska, Barbara
    W ostatnich latach wyraźnie zmienia się sposób odbioru otaczającej nas rzeczywistości, także tej zabytkowej. O ile kilkanaście czy nawet jeszcze kilka lat temu przy zwiedzaniu muzeów wystarczyło działanie na bodźce wzrokowe, o tyle współcześnie próbuje się zaangażować tych bodźców znacznie więcej. Widz z biernego staje się też aktywny, współtworzący i przeżywający odbiór. Większość współczesnych muzeów zarówno tych nowo powstający, jak i już funkcjonujących od lat, stara się zachęcić do odwiedzenia swoich sal wystawienniczych, wykorzystując najnowsze zdobycze techniki i zatrudniając do tworzenia ekspozycji specjalistów od multimediów. Jest to również sposób na zaproszenie do muzeów młodych ludzi, określanych mianem pokolenia medialnego i obrazkowego. Dla nich, mających łatwy dostęp do multimediów oraz powszechną styczność z nimi na co dzień, konieczne jest przygotowanie tego typu atrakcji, aby zechcieli obcować ze zgromadzoną w muzeum przeszłością. Taką instytucja jest wrocławskie Muzeum „Pana Tadeusza”, powstałe z inicjatywy Zakładu Narodowego im. Ossolińskich. Zwiedzający mogą podziwiać dwie wystawy stałe: jedną poświęconą rękopisowi „Pana Tadeusza”, jego autorowi, jak też epoce romantyzmu; drugą traktująca o życiu i działalności Jana Nowaka-Jeziorańskiego oraz Władysława Bartoszewskiego. Ekspozycje naszpikowane są interaktywnymi stanowiskami oraz multimediami (np. animacjami 3D).
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Overenie interaktívnej metódy P&E so zvýšeným dôrazom na učenie prostredníctvom problémových úloh a experimentovania
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Stebila, Ján
    V praktickej časti článku sme navrhli a vytvorili inovatívnu metódu (metódu P&E) tak, aby sa ňou zabezpečilo zvýšenie didaktickej efektívnosti vyučovania. Takto spracované inovatívne metódy sme aplikovali v didaktickom systéme s použitím (aj) multimediálnej techniky, spolu so spracovanými materiálmi ich overili a porovnali v praxi. Očakávaním bolo zlepšenie výkonu v prvých troch oblastiach Niemierkovej taxonómie (zapamätania, porozumenia, špecifického transferu) a aktívneho učenia sa žiakov nižšieho stredného vzdelávania prostredníctvom aplikácie nových metód do obsahu vyučovacieho predmetu Technika.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Samokształcenie z zastosowaniem otwartego kursu online na przykładzie statystyk edukacyjnego kanału YouTube
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Jędryczkowski, Jacek
    Upowszechnienie otwartych kursów online sprawiło, że pojęcie samokształcenia uzyskało nowy wymiar. Zarówno studenci, jak i bardzo szerokie grono pasjonatów korzysta z materiałów publikowanych w internecie. Niniejszy artykuł prezentuje dane statystyczne edukacyjnego kanału YouTube. Scharakteryzowano w nim sylwetkę odbiorców, preferowane sposoby uczenia się oraz wnioski istotne dla twórców kursów online.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Tożsamość miejsca
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2025-05-23) Tereszkiewicz, Katarzyna
    “Tożsamość miejsca” to rozprawa składająca się z cyklu prac artystycznych o takim samym tytule oraz tekstu poruszającego jego problematykę. Zarówno forma tekstowa, jak i wizualna zbudowana jest z wielu etapów, które są ze sobą ściśle powiązane. Podstawą pracy pisemnej jest wyjaśnienie, co tworzy miejsce, wyróżniając je z przestrzeni, oraz jak budowana jest jego tożsamość. Kolejny etap to subiektywne spojrzenie na temat i uzasadnienie jego wyboru. Ściśle związany jest z tym cały opis procesu twórczego, który w każdym elemencie odnosi się do treści. Opis zawiera zarówno analizę technologii, ale też przegląd formy całego cyklu. Zaczynając od fotograficznej dokumentacji, poprzez działania z warsztatem graficznym, po eksperymenty z nowymi mediami. Rozpatrując szczegółowo każdy etap, ważne było także nawiązanie do ekspozycji. Pracę kończy podsumowanie, które spaja wszystkie poruszone wątki i jest refleksją nad całością rozprawy. W drugiej części rozprawy znajdują się reprodukcje oraz opisy instalacji należących do cyklu “Tożsamość miejsca”.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii – poziom gimnazjum
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Papier, Małgorzata
    Artykuł dotyczy wykorzystania technologii multimedialnych w nauczaniu historii. Współczesna młodzież należy do pokolenia, które określane jest mianem „cyfrowych tubylców”, czyli osób traktujących istnienie wirtualnej rzeczywistości jako naturalny element otaczającej rzeczywistości. Zastosowanie multimediów na lekcjach historii wykorzystane może być zarówno jako element wzbogacający realizowany temat, np. w formie fragmentu filmu, prezentacji, jak też w formie samodzielnej pracy wykonanej przez uczniów, tj. przygotowanie mapy online, zrealizowanie zadania w oparciu o źródła zamieszczone w sieci. W konsekwencji użycie technologii multimedialnych w procesie lekcyjnym powinno nie tylko wzbogacać prowadzone zajęcia pod względem merytorycznym, ale także oddziaływać na motywację uczniów.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość