Przeglądanie według Temat "motives"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Distance Sustainable Education. Incentives and Expectations(Publishing Office UR, Rzeszów, 2020) Armakolas, Stefanos; Kazana, Athina; Mitroulia, MariaThe present study investigates the motivation for adult participation in distance education on sustainability and specializes in a population group with specific characteristics, that of the Agronomists (Higher Education Graduates). In a global community with shifting conditions, environmental problems and geometrically increasing demands regarding the qualifications of workers and especially the scientists dealing with these problems, this issue is considered of major importance while exploring the incentives that lead to participation – after acquiring the first degree – continuing education and learning, and in particular distance education on sustainable development, is essential. The result so that Agronomists feel a strong need to extend their knowledge mainly through distance education.Pozycja Edukacja techniczna małych dzieci(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Jelinek, Jan AmosEdukacja techniczna małych dzieci jest archaiczna (Furmanek, 2007, s. 44–54) i wymaga diagnozy dla wypracowania nowych działań. 91% nauczycieli obserwuje duże zainteresowanie dzieci zajęciami technicznymi, jednak brakuje im pomysłów na proste doświadczenia, które rozwijałyby myślenie dzieci. Artykuł przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 2475 nauczycieli na temat trudności i motywów podejmowania się prowadzenia zajęć z techniki wśród dzieci.Pozycja Katalog reklamowy „Freedom wolf edition” jako przykład klasycznego emblematu we współczesnej szacie(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kułak, AleksandraMateriał badawczy stanowi współczesny komunikat reklamowy, który autorka pracy zestawia z klasycznym emblematem. Do analizy wybrano katalog promujący biżuterię firmy „W. KRUK”, głównie autorską kolekcję Martyny Wojciechowskiej zatytułowaną „Freedom wolf edition”. Celem pracy jest z jednej strony wskazanie podobieństw pomiędzy emblematyką a reklamą, z drugiej zaś uwypuklenie faktu, że współczesne komunikaty reklamowe nieustannie wspierają się na fundamentach historycznych gatunków, wzbogacając się jedynie o nowe komponenty. W badaniu sięga się między innymi po motywy kulturowe, semantykę barw i różnorodną symbolikę. Autorka przedstawia także, na czym polega ich perswazyjność i w jaki sposób kształtują one ludzki światopogląd.Pozycja Motivation for Learning English as a Second Language in Higher School: Comparative Analysis in Diachronic Aspect(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Malykhin, Oleksandr; Aristova, NataliiaThe authors present the results of research carried out in 2017/2018 academic year and compare them with the results obtained in 1999/2000 academic year. The aim of the study was to find out the changes in students’ motivation for learning English as a second language in general and changes in hierarchy of motives which have a strong positive effect on learning English as a second language from diachronic point of view. The methods of mathematical statistics and computer data processing as well as discursive reflection for making conclusions were used in the research. 97 Law, Economics and Agro-ecology students of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine completed a questionnaire for collecting data and evaluating motives. The results of the research have shed light on motives and motivation of present-day Law, Economics and Agro-ecology students who learn English as a second language at higher educational institution.Pozycja Motywy podjęcia studiów przez absolwentów szkół średnich w Polsce i Słowacji – w świetle badań porównawczych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Lib, Waldemar; Stebila, JánW artykule zostały przedstawione wyniki badań porównawczych dotyczących wybranych motywów podjęcia studiów przez absolwentów szkół średnich w Polsce i Słowacji na przykładzie Uniwersytetu Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego. W badaniach zostały wzięte pod uwagę różne aspekty, takie jak: zainteresowanie kierunkiem studiów, zainteresowania własne, jakości życia po ukończeniu studiów, otrzymanie dobrej pracy po studiach, przymus otoczenia oraz chęć zachowania młodości.