Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "modyfikacje"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Modifikácie trestných sadzieb trestu odňatia slobody
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Ferenčíková, Simona
    Autor artykułu zajmuje się uniwersalną karą pozbawienia wolności na gruncie słowackiego Kodeksu karnego. Powyższa sankcja karna, przewidziana w szczególnej części Kodeksu karnego, może być modyfikowana zgodnie z ogólnymi przepisami Kodeksu karnego. W związku z tym autor szczegółowo przeanalizował § 38 słowackiego kodeksu karnego, jak i § 39 oraz § 41 ust. 1 i ust. 2, a także § 42 tegoż kodeksu. Powyższe paragrafy dają uprawnienie do modyfikacji ustawowych okresów kary pozbawienia więzienia.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    The analysis of modifications of phraseological units producing humorous effects in market advertising spots
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2022-10-18) Wilkosz, Sylwia
    Frazeologia stanowi kreatywny i malowniczy sposób wyrażania myśli, a przy tym jest powszechna i wykorzystywana przez rodzimych użytkowników danego języka na co dzień. Niniejsza dysertacja skupia się na semantycznej analizie związków frazeologicznych podlegającym różnorodnym modyfikacjom w kontekście reklamy, w celu osiągnięcia efektu humorystycznego. Materiał badawczy niniejszej pracy stanowi serię reklam promujących sieć supermarketu Biedronka. Przeprowadzona analiza – ilościowa i jakościowa – pozwala określić jakie elementy językowe zostały wykorzystane w połączeniu z jakimi innymi elementami komunikacyjnymi w celu uzyskania efektu humorystycznego. Przeprowadzone analizy pozwalają stwierdzić jakie strategie zostały wykorzystane, aby uzyskać zamierzone cele. Niniejsza praca badawcza składa się z trzech części. Pierwsza część, teoretyczna, w całości poświęcona jest zagadnieniom dotyczącym frazeologii, opisuje m.in. różne podejście do badań nad frazeologią, cechy charakterystyczne związków frazeologicznych, ale również co je determinuje. W drugiej części rozprawy zebrane zostały i zaprezentowane informacje dotyczące różnych teorii humoru, począwszy od tych najbardziej klasycznych do tych bardziej współczesnych. W ostatniej części dysertacji analizie jakościowej i ilościowej poddane zostają konkretne przykłady żartów słownych pochodzących z kampanii reklamowej Biedronki.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość