Przeglądanie według Temat "modifications"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja The analysis of modifications of phraseological units producing humorous effects in market advertising spots(Uniwersytet Rzeszowski, 2022-10-18) Wilkosz, SylwiaFrazeologia stanowi kreatywny i malowniczy sposób wyrażania myśli, a przy tym jest powszechna i wykorzystywana przez rodzimych użytkowników danego języka na co dzień. Niniejsza dysertacja skupia się na semantycznej analizie związków frazeologicznych podlegającym różnorodnym modyfikacjom w kontekście reklamy, w celu osiągnięcia efektu humorystycznego. Materiał badawczy niniejszej pracy stanowi serię reklam promujących sieć supermarketu Biedronka. Przeprowadzona analiza – ilościowa i jakościowa – pozwala określić jakie elementy językowe zostały wykorzystane w połączeniu z jakimi innymi elementami komunikacyjnymi w celu uzyskania efektu humorystycznego. Przeprowadzone analizy pozwalają stwierdzić jakie strategie zostały wykorzystane, aby uzyskać zamierzone cele. Niniejsza praca badawcza składa się z trzech części. Pierwsza część, teoretyczna, w całości poświęcona jest zagadnieniom dotyczącym frazeologii, opisuje m.in. różne podejście do badań nad frazeologią, cechy charakterystyczne związków frazeologicznych, ale również co je determinuje. W drugiej części rozprawy zebrane zostały i zaprezentowane informacje dotyczące różnych teorii humoru, począwszy od tych najbardziej klasycznych do tych bardziej współczesnych. W ostatniej części dysertacji analizie jakościowej i ilościowej poddane zostają konkretne przykłady żartów słownych pochodzących z kampanii reklamowej Biedronki.