Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "modeling"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Didactic Significance of Modern Simulation Programs in Vocational Education – Divagations from Own Research
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Prauzner, Tomasz
    Simulation programs in polytechnic (vocational) education have an important didactic function. On the one hand, they are a great example of modern didactic software, on the other hand, knowledge of the simulation software environment by a future graduate of a technical university increases the qualifications of the future employee and allows him to acquire an attractive profession. In the era of high requirements set by employers and competition on the education market, their knowledge seems highly justified. However, whether simulation programs, especially deterministic ones, can also act as teaching aids is not so obvious. In this article, in addition to purely theoretical considerations, will be presented stages of own research on didactic efficiency, or more precisely the impact of this group of software on the cognitive process during learning. More importantly, the didactic effectiveness was tested based on typical pedagogical research as well as by means of electroencephalographic tests using the QEEG method.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Modelowanie, czyli proces tworzenia abstrakcji rzeczywistości w systemach CAD
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Molga, Agnieszka
    W artykule omówiono proces modelowania w systemach CAD 3D, który jest kluczowym narzędziem w projektowaniu i inżynierii. Modelowanie umożliwia tworzenie trójwymiarowych reprezentacji obiektów, co pozwala na ich analizę, weryfikację i optymalizację przed fizyczną realizacją. Przedstawiono różne techniki modelowania, takie jak modelowanie geometryczne, parametryczne i powierzchniowe, oraz ich zastosowania w różnych dziedzinach. Podkreśla się również zalety modelowania w CAD, takie jak szybkie prototypowanie i iteracja projektów.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Możliwości zastosowania oprogramowania Scilab do projektowania i modelowania sieci komputerowych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Paszkiewicz, Andrzej; Węgrzyn, Jan; Pękala, Robert
    W artykule zaprezentowano możliwości wykorzystania środowiska open source Scilab do projektowania oraz modelowania sieci komputerowych. Środowisko to może być alternatywą dla komercyjnych rozwiązań w zakresie symulacji protokołów i algorytmów wykorzystywanych w sieciach komputerowych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    The QEEG Research as an Example of an Alternative Method of Evaluation of Didactic Activity – Popularization of the Concept and Effects of Own Research
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Prauzner, Tomasz
    The article presents the concept of applying QEEG research in the assessment of didactic activity in polytechnic education. In addition, the promotion of EEG research in the field of therapeutic activities and as an innovative research method in didactics will be shown.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wzmacnianie efektywnej konwersacji na linii uczeń – uczeń. Problemy – rozwiązania – modele
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Cybulska-Wal, Alina
    The overall purpose of this article is help teachers prepare students to have in-depth conversations about content area concepts and topics. Alina Cybulska-Wal claims that interaction is fundamental to learning and identity. In authentic interaction work, students use the facts, grammar, and vocabulary in connected sentences to clarify, fortify, and negotiate complex ideas. In this article author shares ways to model and scaffold classroom conversations. Furthermore, she shows how to manage the most frequent issues.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość