Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "miejsce"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Europa miejsc i Europa przestrzeni – o mapie wyobrażonej Starego Kontynentu w twórczości polskich pisarzy doby międzypowstaniowej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Dworak, Anna Marta
    The subject of this article is the problem of the imagined geography of the nineteenth century Europe in the Polish writing under the partitions in the period between uprisings. A distinction on the Europe of places and the Europe of spaces is the basic proposition of this paper. The Polish authors focused on the specific places – towns, monuments, museum, souvenirs and nature strangeness when they described the Western. They imagined this part of Europe as the collection of places. The spaces were only the complement of this image. The Eastern and North parts of Europe were described differently. The authors rarer referred to particular places. While writing about Volyn, Podolia or Ukraine the Polish authors depicted rampant and vast steppes. Similarly, they depicted the forest landscapes while they writing about Polesia and Lithuania. They perceived the extreme North as rocky and glacial spaces.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Przestrzeń dla rodziców w przedszkolu. O budowaniu rodzicielskiego zaangażowania
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Lulek, Barbara
    Przestrzeń i miejsce to istotne składniki życia współczesnego człowieka. Jednostka doświadcza w cyklu życia licznych przestrzeni, jakościowo różnych, ograniczonych, niepodzielnych, zmiennych, dodatnio lub ujemnie ocenianych. Ich doświadczanie łączy się z potrzebami i zachowaniami zarówno jednostek, jak i grup społecznych. Przychodząc na świat w rodzinie, człowiek doświadcza istnienia w tym miejscu. W życiu dorosłym tworzy własną rodzinę – miejsce i przestrzeń dla rozwoju siebie i swego potomstwa. W kolejnych etapach życia wspólnie z członkami rodziny poznaje i tworzy nowe miejsca. Jednym z nich jest przedszkole, a później szkoła. To miejsce, które nie tylko jest wyodrębnione w kategoriach przestrzeni fizycznej, ale jest terenem rodzicielskiego działania. Nie zawsze rodzicielskie zaangażowanie przebiega jednak na wysokim poziomie. Dlatego też w toku badań w działaniu poszukiwano odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób budowana jest wspólnota rodzicielska w przedszkolu w oparciu o wyodrębnienie w przestrzeni placówki specjalnego miejsca dla rodziców?
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Społeczne aspekty marki miejsca
    (2015-03-17) Kawalec, Hubert
    Rozprawa doktorska podejmuje problematykę powstawania marki miejsca i jej funkcjonowania w świadomości społecznej. W pracy został opisany proces konwersji fragmentu przestrzeni do statusu miejsca, jaki zachodzi w świadomości jednostki, oraz wpływ tego procesu na budowę marki. Został przedstawiony także proces funkcjonowania marki w sferze publicznej, gdzie zachodzi proces budowania marki oraz jej konsumpcji przez postrzegające ją jednostki. Przedstawione zostało także zjawisko budowy neowspólnot skupionych wokół marek. W celu weryfikacji postawionych tez zostały przeprowadzone badania empiryczne na próbach reprezentatywnych sześciu polskich miast. Rezultatem powyższego procesu badawczego jest stworzenie i opis schematu funkcjonowania marki miejsca w świadomości społecznej. Wykazano, że jednostka budując swoją tożsamość, konsumuje marki miejsc, z którymi ma styczność. Konsumpcja polega na wykorzystaniu faktu wejścia jednostki w interakcję z marką do budowy wizerunku owej jednostki w jej otoczeniu społecznym. W rezultacie, wokół marek powstają neowspólnoty, złożone z jednostek, dla których owe marki są przydatne w budowaniu tożsamości. Im zatem marka jest częściej konsumowana, tym częściej pojawia się w sferze publicznej, przez co jej oddziaływanie na świadomość jednostek rośnie.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Tożsamość miejsca
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2025-05-23) Tereszkiewicz, Katarzyna
    “Tożsamość miejsca” to rozprawa składająca się z cyklu prac artystycznych o takim samym tytule oraz tekstu poruszającego jego problematykę. Zarówno forma tekstowa, jak i wizualna zbudowana jest z wielu etapów, które są ze sobą ściśle powiązane. Podstawą pracy pisemnej jest wyjaśnienie, co tworzy miejsce, wyróżniając je z przestrzeni, oraz jak budowana jest jego tożsamość. Kolejny etap to subiektywne spojrzenie na temat i uzasadnienie jego wyboru. Ściśle związany jest z tym cały opis procesu twórczego, który w każdym elemencie odnosi się do treści. Opis zawiera zarówno analizę technologii, ale też przegląd formy całego cyklu. Zaczynając od fotograficznej dokumentacji, poprzez działania z warsztatem graficznym, po eksperymenty z nowymi mediami. Rozpatrując szczegółowo każdy etap, ważne było także nawiązanie do ekspozycji. Pracę kończy podsumowanie, które spaja wszystkie poruszone wątki i jest refleksją nad całością rozprawy. W drugiej części rozprawy znajdują się reprodukcje oraz opisy instalacji należących do cyklu “Tożsamość miejsca”.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość