Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "meme"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Doświadczenie pandemii koronawirusa w słowach i obrazach
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Kut, Diana; Mytych-Orlewska, Katarzyna; Owerko, Klaudia; Serwa, Klaudia; Surowiec, Marta; Świderska, Dominika
    Autorki analizują nowe słownictwo oficjalne i potoczne dotyczące pandemii, które wzbogaciło współczesną polszczyznę po roku 2020. Przedstawiają typologię grup semantycznych, podkreślają kreatywność słowotwórczą użytkowników języka, opisują rodzaje motywacji stojące za aktywnością językową nadawców. Pokazują, w jaki sposób nadawcy wykorzystują mechanizmy językowe i wizualne (na przykładzie memów), które pozwalają im nazwać nowe sytuacje, wyrazić emocje i uczucia, a także ocenić rzeczywiste wydarzenia. Prezentowany w artykule materiał, stanowiący zróżnicowane i reprezentatywne źródło informacji o badanym zjawisku, został wyekscerpowany z tekstów medialnych: prasowych, telewizyjnych oraz internetowych (m.in. e-prasa, fora, blogi, portale społecznościowe).
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Motyw męskości w estetyce cottagecore. Badania memetyczne
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024) Pawluk, Zofia
    Popularity of specific Internet aesthetics could indicate current beliefs of certain social groups. Researching the newest popular cottagecore aesthetic it is hard not to observe an emerging relationship between genders. The women’s movement which aims towards escaping big city life seems not to include men in their fantasy of rural living and independence. A noticeable absence of male representation and their conscious exclusion is partially explained through cottagecore content created by women. The aim of this article is to analyse the core ideas of the aesthetic in the context of modern perception of masculinity. The text includes description of the two only male creators in the circle of the aesthetic on the TikTok platform. The methodology is based on identifying Internet aesthetics as memes according to Richard Dawkins’s definition.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość