Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "mediacje szkolne"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Szkolny program mediacyjny jako narzędzie zapobiegania przemocy w szkole
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Urbańska, Magda
    Przemoc i agresja należą do zjawisk coraz częściej spotykanych także w środowisku szkolnym. Za pomocą agresji fizycznej rozwiązywane są różne konflikty uczniowskie, przemoc uwidacznia się również w dręczeniu i prześladowaniu szkolnych kolegów. W artykule zaprezentowany został jeden ze sposobów stosowanych w profilaktyce przemocy w szkole, jakim są mediacje prowadzone w postaci mediacji szkolnych i/lub mediacji rówieśniczych. Mediacja uczy konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, bez użycia przemocy, w oparciu o dialog i współpracę na rzecz znalezienia korzystnego dla jej uczestników rozwiązania problemu. Szkolne programy mediacyjne to narzędzie rozwiązywania nie tylko konkretnych konfliktów szkolnych, ale też sposób na rozwijanie umiejętności komunikowania się całej społeczności szkolnej i szansa na zmianę podejścia do konfliktów: odejścia od stylu rywalizacyjnego na rzecz stylu nastawionego na współdziałanie i twórcze poszukiwanie wspólnego rozwiązania.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość