Przeglądanie według Temat "media relations"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Evolution of ethical standards in the press policy of state higher education institutions(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Ulita, MaciejState higher schools (mainly universities) play a special role in shaping social attitudes. Hence the reasonable conclusion that they themselves must present a high level of ethics. On the one hand, it is not difficult, because moral standards are inscribed in academic life per se. On the other hand, it should be remembered that the academic community consists of very diverse groups, often with divergent interests, which makes it difficult to harmonise existing standards (of course, unification on paper is very easy, but it is about the practical application of norms, preferably in the spirit of categorical imperative – that is, through the internal awareness of necessity of their use). So, the question is – is effective and ethical communication possible at one and the same time?Pozycja Komunikowanie polityczne w teorii i praktyce(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023) Kuca, Paweł; Furman, WojciechPodręcznik zawiera zbiór tekstów poświęconych różnym aspektom komunikowania politycznego. Są to zarówno analizy dotyczące podstaw i teorii komunikowania politycznego, różnych obszarów, które mają wpływ na efektywność tego procesu, ale także praktyczne przykłady komuikowania politycznego, realizowane na poziomie międzynarodowym, krajowym i lokalnym.Pozycja Media relations(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023) Kuca, PawełW ramach artykułu poddano analizie zasady profesjonalnego prowadzennia polityki media relations w obszarze komunikowania politycznego. Punktem wyjścia było przekonanie, że znajomość zasad prowadzenia relacji z mediami i posiadanie kompetencji medialnych jest we współczesnym świecie niezbędne dla aktorów politycznych, zarówno na poziomie lokalnym jak i ogólnokrajowym. W tekście przedstawiono zasady prowadzenia działań media relations i podstawowe narzędzia przydatne w komunikowaniu organizacji z dziennikarzami.Pozycja Polityka informacyjna starostw powiatowych województwa podkarpackiego – wyniki badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Kuca, Paweł; Polak, RafałThis article presents reflections on the assumptions, goals and tools used by the district authorities of Podkarpackie Province in their external information policy. The authors have tried to answer the following questions: whether the counties maintain conscious relations with the media, what these relations look like, and also whether the journalists are interested in the issues of self-government (according to local authorities). Moreover, the intensity of the use of selected communication tools - standard and non-standard – has been described. The article has also aimed to determine what tools of external communication will be used by the counties in the future. The conclusions presented in the article were based on the results of a survey conducted by the authors with the heads of Podkarpackie counties in the first half of 2012.