Przeglądanie według Temat "mathematics"
Aktualnie wyświetlane 1 - 6 z 6
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja E-podręczniki w nauczaniu matematyki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Falkiewicz, Ewa; Maj, MonikaW pracy przedstawiono zagadnienie wykorzystania e-podręczników w nauczaniu matematyki na różnych poziomach kształcenia. Rozważono pytania: czy uczniowie chętnie używają e-podręczników i jakie korzyści im to przynosi.Pozycja Propozycja walidacji bloczków „EduMATRIX” jako narzędzia dydaktycznego wspomagającego proces nauczania matematyki w klasach nauczania początkowego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Pollak, Anita; Wijata, Agata M.; Bieńkowska, Maria J.; Mitas, Andrzej W.Liczne propozycje narzędzi wykorzystywanych w procesie dydaktycznym mają na celu wspomaganie rozwoju i umiejętności uczniów. Wykonany z naturalnych materiałów zestaw EduMATRIX stanowi ciekawą alternatywę dla dostępnych na rynku propozycji. Metoda walidacji EduMATRIX opiera się na projekcie eksperymentu z grupą kontrolną. Zebrane dane posłużą do oceny wpływu zestawu EduMATRIX na poprawność oraz czas rozwiązywania zadań matematycznych opracowanych w oparciu o standaryzowany materiał. Analizie poddano również opinie dzieci odnoszące się do ich samopoczucia w trakcie zajęć oraz satysfakcji z wykonywanych zadań, a także oceny nauczycieli dotyczące postępów w nauce matematyki u dzieci uczestniczących w badaniu.Pozycja Reflections on the Formation of a Child’s Mathematical Culture at the Beginning of School Maturity(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Makiewicz, Małgorzata; Michalak, KonradThe authors of the article discuss the issue of mathematical culture concerning the education of the youngest participants of the educational system – children, in the course of preschool and school education in grades 1–3. The authors also refer to the problem of developing the mathematical culture of the school pupil, in the perspective of the transformation of the Polish educational system, challenges connected with modern education and its transformation on the national area.Pozycja Statystyka w archeologii, czyli dlaczego nie trzeba bać się liczb(Muzeum Okręgowe w Rzeszowie, 2021) Rajpold, WojciechThe great motorway research and construction investments have brought and are still bringing a huge set of new data. In 2019 alone, one million new archaeological artefacts were sourced. Therefore, there is a problem of systematic and comprehensive development of the obtained sources, in which statistics may be helpful. The article introduces selected statistical methods and shows examples of their use. It focuses on their usefulness in archaeological research, and thus it may become a boost for their wider use in the development of archaeological sources.Pozycja Umiejętność obserwacji i rysowania przez dzieci brył a uzdolnienia matematyczne(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Piwowarska, EwaPodejmowane od drugiej połowy XIX w. problemy badawcze rozwiązywane za pomocą narzędzia badawczego, jakim był rysunek, dotyczyły wielu obszarów życia, w tym edukacji plastycznej i matematycznej. Ważną kwestią postępowania badawczego stało się ustalenie zależności między zdolnościami matematycznymi dzieci a umiejętnościami odtwarzania kształtów obserwowanych przedmiotów. Postawiony problem dotyczył różnic istniejących między rysunkami brył (sześcian, ścięty stożek), wykonanych przez 8–9-letnie dzieci o różnym poziomie uzdolnień matematycznych (bez wyraźnych uzdolnień matematycznych i o takowych). Na podstawie wskazań nauczycieli odnoszących się do uzdolnień matematycznych uczniów wyodrębniono dwa zestawy prac plastycznych obrazujących obserwowane bryły, a ich analiza pozwoliła określić wstępne ustalenia przeprowadzonych badań o charakterze pilotażowym.Pozycja Z technologią informacyjną do matematyczno-przyrodniczej krainy. Raport z projektu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Kandzia, JoannaArtykuł jest raportem z przeprowadzonego przez autorkę projektu współfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ze środków europejskich WND-POWR.03.01.00-00-U055/17-01 pt. „Z technologią informacyjną do matematyczno-przyrodniczej krainy”. Był on dedykowany uczniom klas VIII szkoły podstawowej w Warszawie. Głównym jego celem było podniesienie/rozwój kompetencji ogólnorozwojowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych w ścisłej korelacji z technologiami informacyjnymi, związanych z poprawnym argumentowaniem, krytycznym i samodzielnym myśleniem, logiką i heurystyką. Przedstawiono krótką charakterystykę projektu oraz analizę przyrostu wiedzy uczniów w zakresie fizyki, informatyki i matematyki.