Przeglądanie według Temat "magazyn"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Asymmetrical Portrayal of Gender in Magazines for Men with Particular Reference to Sexuality(Uniwersytet Rzeszowski, 2021-09-15) Kurowska, KarolinaPraca doktorska ma na celu przedstawienie relacji pomiędzy językiem a mediami, oraz odtworzenie i opis wizerunku kobiet i mężczyzn we współczesnych amerykańskich czasopismach dla mężczyzn, skupiając się na roli, jaką stereotypy i wyidealizowane modele kognitywne odgrywają w określaniu znaczenia kobiet i mężczyzn we współczesnej prasie. Badanie opiera się głównie na założeniu, że ICM KOBIETA i ICM MĘŻCZYZNA są modelami metonimicznymi obejmującymi kilka pod-modeli o stosunkowo nieskomplikowanej strukturze, które dominują nad innymi i prowadzą do dyskryminujących założeń i uogólnień. Drugi, istotny cel stanowi zbadanie roli, jaką metafory odgrywają w utrwalaniu poglądu, iż mężczyźni są językowo konstruowani jako silni agresorzy, kobiety zaś, jako słabe ofiary. Analiza przeprowadzona jest w duchu Językoznawstwa Kognitywnego, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji metafory konceptualnej Lakoffa i Johnsona (1980), dalej rozwijanej przez innych badaczy, która wydaje się być jednym z najpraktyczniejszych narzędzi używanych w tego typu badaniach. Opiera się ona na założeniu, iż w wielu przypadkach ogólne postrzeganie seksu oscyluje wokół zjawiska przemocy i dominacji.