Przeglądanie według Temat "literary education"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Integracja nauk w pracy nad Trenami Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Marzec-Jóźwicka, MagdalenaW artykule pokazano taki sposób omawiania Trenów Jana Kochanowskiego, który opiera się na naturalnych prawach uczenia się opisanych przez Céline Alvarez. Stwarza on możliwości nowoczesnej edukacji polonistycznej, z jednej strony odnoszącej się do wiedzy o biologicznych podstawach uczenia się, tez neurodydaktyków czy praktyk Marii Montessori, z drugiej zaś wspierającej integrowanie treści przynależnych różnym dziedzinom nauki. Opisom możliwych działań oraz autorskim ustaleniom patronuje przede wszystkim osoba Henryka Kurczaba, rzeszowskiego badacza, który od lat niezmiennie zwracał uwagę na potrzebę tworzenia w umysłach uczniów całościowego, zintegrowanego obrazu świata.Pozycja Poeta i pedagog Józef Czechowicz o edukacji czytelniczej młodzieży(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Uljasz, AdrianThe presented publication is a critical edition of the article by the poet and pedagogue Józef Czechowicz (1903 – 1939) entitled „Liryka i młodzi” (Poetry and the young) published in the third issue of the „Ogniwo” (“Link”) journal from 1933. This article was not included in the volumes with journalistic writings by Czechowicz. However, it deserves interest partially due to its always current contents. The author’s view on the necessity to adjust the programme of literary education and the book collections of public and school libraries to the reading interests of the youth should be shared by teachers and librarians at contemporary times similarly to the times when Czechowicz published his statement.