Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "literacy"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Analfabetyzm aksjologiczny. Określenie problematyki
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Furmanek, Waldemar
    Spośród wielu rodzajów analfabetyzmu został omówiony analfabetyzm aksjologiczny. Jest on formą analfabetyzmu kulturowego. Określają go: poziom wiedzy aksjologicznej, wrażliwość aksjologiczna, poziom kompetencji językowych. Przykładową ilustracją jest analfabetyzm miłości.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Analfabetyzm funkcjonalny czasu transformacji cywilizacji
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Furmanek, Waldemar
    Omawiane w artykule zjawisko analfabetyzmu funkcjonalnego odnosić możemy wyłącznie do efektów tzw. wykształcenia ogólnego, powszechnego wykształcenia ludzi dorosłych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Homo interneticus – a challenge for modern education
    (The University of Rzeszów Publishing House, 2023-12) Walat, Wojciech
    This paper presents the three characteristics that constitute the modern type of Internet man – homo interneticus – easily lead to the rapid development of functional illiteracy. Therefore, education faces a great challenge in the era of dominant and widely accepted functional illiteracy.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    „Homo interneticus” – wyzwanie dla współczesnej edukacji
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Walat, Wojciech
    Podane w artykule trzy cechy konstytuujące współczesny typ człowieka internetu – „homo interneticusa” – w prosty sposób prowadzą do gwałtownego rozwoju analfabetyzmu funkcjonalnego. Pojawia się zatem wielkie wyzwanie dla edukacji w dobie dominującego i właściwie powszechnie akceptowanego analfabetyzmu funkcjonalnego.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość