Przeglądanie według Temat "likwidacja"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Dzikie wysypiska śmieci w gminie Klukowo w województwie podlaskim(Uniwersytet Rzeszowski: Południowo-Wschodni Oddział Polskiego Towarzystwa Inżynierii Ekologicznej z siedzibą w Rzeszowie, 2016) Grygorczuk-Petersons, Elżbieta; Wiater, JózefaCelem pracy było zidentyfikowanie oraz określenie metody, techniki i kosztów likwidacji „dzikich wysypisk” odpadów znajdujących się na terenie gminy Klukowo woj. podlaskiego. Przed rozpoczęciem obserwacji terenowych sporządzono tabelaryczny arkusz ewidencyjny. Wykonano także kartogram w postaci sieci kwadratów, ilustrujący badany obszar w zależności od liczby dzikich składowisk odpadów. Prezentacja kartograficzna została wykonana w programie AutoCAD (2013). W wyniku przeprowadzonych badań terenowych, na obszarze gminy Klukowo stwierdzono istnienie 13 „dzikich wysypisk” odpadów, które zajmowały około 0,03% całej powierzchni wspomnianej gminy. Z powodu na zagrożenia wynikające z ich istnienia zaproponowano likwidację nielegalnych wysypisk. Szacowany koszt projektu może wynosić 95 300,00 zł.Pozycja Nadzór nad Konferencjami Rektorów Akademickich i Zawodowych Szkół Polskich(Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015-09) Dytko, JanKonferencje Rektorów Akademickich i Zawodowych Szkół Polskich są organizacjami działającymi na zasadzie stowarzyszeń. Nie posiadają autonomii adekwatnej do szkół wyższych, jednakże wyposażone są w osobowość prawną. Działają na rzecz i w interesie środowiska akademickiego, które reprezentują w relacjach z władzami publicznymi. Posiadają swoje organy wyłonione w trybie przewidzianym dla stowarzyszeń. Najwyższym organem konferencji jest walne zebranie rektorów. Działalność organów konferencji podlega nadzorowi ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, który stosuje środki nadzoru przewidziane w prawie o stowarzyszeniach. Na wniosek tego organu sąd rejestrowy może rozwiązać konferencje z powodu uporczywego naruszenia prawa lub statutu. Celem rozwiązania konferencji jest likwidacja organizacji, którą przeprowadza wyznaczony przez sąd likwidator. Proces likwidacji kończy się wraz z wykreśleniem konferencji z rejestru sądowego. Jest to równoznaczne z utratą osobowości prawnej.Pozycja Odpowiedzialność Skarbu Państwa wobec akcjonariuszy (udziałowców) upadłego za szkodę wyrządzoną przez sąd upadłościowy poprzez niesłuszne orzeczenie o upadłości(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Adamus, RafałNiniejsze opracowanie odnosi się do zagadnień związanych z odpowiedzialnością odszkodowawczą Skarbu Państwa w stosunku do udziałowców dłużnika z tytułu błędnego orzeczenia o opcji upadłości likwidacyjnej zamiast o opcji restrukturyzacji. Postępowanie wszczyna się na wniosek uprawnionego. O otwarciu postępowania decyduje sąd. W praktyce może dojść do sytuacji, w której będą złożone konkurencyjne względem siebie wnioski: albo zmierzające do likwidacji majątku dłużnika, albo mające na celu jego restrukturyzację. Opracowanie odnosi się do dwóch stanów prawnych: do stanu prawnego obowiązującego w latach 2003–2015 i do stanu prawnego obowiązującego od 2016 r. W artykule poddano analizie ustawowe kryteria rozstrzygania konfliktu pomiędzy opcją likwidacji i restrukturyzacji, przesłanki odpowiedzialności odszkodowawczej Skarbu Państwa. Prawo o niewypłacalności w przypadku takiego konfliktu nadaje prymat restrukturyzacji nad likwidacją.