Przeglądanie według Temat "lecture"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Podwójna przyjemność – spotkanie z Krystyną i Stefanem Chwinami(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Zatorska, MatyldaOn May 24th, 2014 the University of Rzeszów hosted the conference “Stefan Chwin – Spaces of Imagination” whose honoured guests were Stefan Chwin, novelist and literary historian, and Krystyna Chwin, poet and publisher. The first part of the conference was the lecture by Professor Chwin, entitled “Great Central European deportations of the 20th century from the axiological perspective. Challenges for Literature”, whereas the second part included the meeting with the literary couple. The event was organized by the Literary Studies Section of the Academic Association of Scholars of Polish Studies and by the editorial board of the literary and artistic quarterly “Fraza”.Pozycja Wyzwania związane z prowadzeniem przedmiotu technologie internetowe na kierunkach informatycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Garwol, Katarzyna; Bánesz, GabrielArtykuł podejmuje problematykę związaną z wyzwaniami, jakie stoją przed osobami, które przygotowują i prowadzą zajęcia na jednym z podstawowych przedmiotów na kierunkach informatycznych – technologiach internetowych. W ramach tego przedmiotu omawiane są treści, które w szybkim tempie się dezaktualizają i prowadzący muszą się nieustannie dokształcać, aby sprostać oczekiwaniom zarówno studentów, jak i biznesu. W celu poznania opinii studentów i ich oczekiwań co do kształcenia na wyżej wymienionym przedmiocie przeprowadzono badania wśród studentów, którzy zaliczyli go w semestrze poprzednim (II rok informatyki oraz informatyki i ekonometrii Uniwersytetu Rzeszowskiego).Pozycja Урізноманітнення лекцій з історії зарубіжної літератури у закладах вищої освіти педагогічного спрямування (на матеріалі творчості Бруно Шульца)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Matorina, NataliaW niniejszych badaniach naukowych przedstawiono doświadczenie zdobyte na wydziale filologicznym Donbaskiego Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego (Słowiańsk, Ukraina) w zakresie urozmaicania wykładów z historii literatury obcej na materiale twórczości najoryginalniejszego twórcy polskiej kultury Brunona Schulza. Autorka artykułu zaproponowała i scharakteryzowała następujące formy urozmaicenia wykładów z literatury obcej w szkołach wyższych: prospektywne i antycypacyjne zadania poznawcze do wykładu, wśród których wyróżniają się zadania o kierunku biograficznym lub literackim; wieloaspektowe samodzielne wypracowania przedwykładowe w domu, w szczególności o charakterze twórczym; rejestracja paszportu wykładowego; innowacyjne wystawy wykładowo-książkowe; „laboratorium tłumaczeniowe” jako element konstrukcyjny wykładu; organizery graficzne; wycieczki online jako fragmenty wykładu; wystąpienia absolwentów szkół wyższych jako wykładowców; technika „lustrzanej sali”; akompaniament muzyczny do poszczególnych części wykładu itp. Wszystkie te (i nie tylko) formy, techniki/metody organizacji wykładów uniwersyteckich zostały szczegółowo scharakteryzowane w aspekcie rzeczywistego zastosowania: wprowadzono liczne urozmaicenia wykładów z historii literatury obcej na podstawie eksploracji biografii i oryginalnego dziedzictwa twórczego Brunona Schulza, fenomenalnego, utalentowanego i tajemniczego pisarza galicyjskiego pierwszej połowy XX wieku. Tworzenie własnego systemu nauczania przez każdego nauczyciela to ciągły proces, który nigdy się nie kończy. Nauczyciel musi słuchać siebie, kierować się swoją intuicją i nastrojem, które podpowiadają mu skuteczność określonych form, technik/metod organizowania zajęć wykładowych. Powinien odpowiednio się nastawić na szkolenie specjalistów nowej generacji, zdolnych do aktywnego życia zawodowego w warunkach innowacyjnego rozwoju nowoczesnego społeczeństwa ukraińskiego.