Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "konstruktywizm"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Konceptualizacja w procesie interpretacji wersologicznej (na przykładzie „Majowych wojen” Marcina Świetlickiego)
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Mastalski, Arkadiusz Sylwester
    The text below is an attempt to reconsider the categories of interpretation within versological research. On the basis of the assumptions of literary constructionism, cognitive sciences and pragmatic philosophy, an endeavour is made to show the functioning of versification interpretation understood not as the realisation of standard reading paths postulated by the text and not as the reconstruction of "intentio auctoris" but as the reader’s creative activity inherently related to the individual, (auto)biographical reading experience and the autopoietic (from the constructionist point of view) process of meaning construction. By way of the example of the concept of syllabotonism an attempt is made to show the importance of personal experience and encyclopaedic (i.e. non-linguistic) knowledge in the process of literary interpretation, as well as the conceptual and constructivist nature of such versification “constants” as verse, meter, etc.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Metodyczne i społeczne aspekty nauczania zdalnego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Piecuch, Aleksander
    W artykule podjęto próbę analizy wpływu nauczania zdalnego na młodzież uczącą się i studiującą. W obszarze zainteresowań znalazły się komunikacja uczeń/student − nauczyciel/nauczyciel akademicki, kwestie związane z metodyką i organizacją nauczania, technicznymi aspektami kształcenia online oraz psychologicznymi następstwami wprowadzonych obostrzeń sanitarnych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Nauczyciel informatyki konstruktorem zadań dydaktycznych sprzyjających holistycznemu rozwojowi uczniów
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Miterka, Elżbieta; Maciuk, Sylwia
    Artykuł przedstawia założenia i wskazania dla nauczycieli w odniesieniu do procesu konstruowania zadań dydaktycznych z informatyki w oparciu o paradygmat konstruktywistyczny oraz teorię wielostronnego kształcenia Okonia. Stanowi refleksję w zakresie doskonalenia własnej praktyki edukacyjnej.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wizja nowego modelu procesu kształcenia technicznego na podstawie założeń konstruktywizmu i kognitywizmu
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Prauzner, Tomasz; Ptak, Paweł
    W artykule przedstawiono przykład realizacji projektu wykonanego w programie symulacyjnym jako propozycję innowacji dydaktycznej uwzględniającej założenia konstruktywistycznej koncepcji w kształceniu technicznym.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość