Przeglądanie według Temat "koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W WYBRANYCH ASPEKTACH ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (studium socjologiczne)(Uniwersytet Rzeszowski, 2018-10-09) Machowska, EsteraPraca jest próbą połączenia tematyki z zakresu socjologii organizacji, socjologii gospodarki, etyki biznesu oraz praktyki gospodarczej. Opisana w dysertacji strategia społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility/ CSR) obejmuje całą politykę firmy, zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną. Analiza treści publikowanych przez wybrane podkarpackie przedsiębiorstwa oraz analiza raportów pozafinansowych ukazała szeroki wachlarz podejmowanych działań społecznie odpowiedzialnych wobec pracowników. Potwierdzeniem zachodzących zmian nie tylko w świadomości pracowników ale i pracodawców, oraz państw jest wdrażanie obowiązku raportowania (przez określone przedsiębiorstwa) informacji niefinansowych. Przeprowadzone badania pozwalają na stwierdzenie, iż organizacje podejmują i będą podejmować coraz to więcej działań społecznie odpowiedzialnych wobec pracowników. Jest to podyktowane (co zostało potwierdzone w badaniach) chęcią budowania marki pracodawcy, zwiększania zadowolenia pracowników z miejsca pracy, zwiększaniem ich motywacji a także, kreowaniem pozytywnego wizerunku zarówno w społeczności lokalnej jak i wśród pracowników. Przeprowadzone badania skłaniają do przyjęcia założenia, iż realizacja strategii CSR zarówno w wymiarze wewnętrznym (którego wybrane elementy były przedmiotem opisanych w niniejszej dysertacji badań) jak i zewnętrznym jest dodatnio skorelowana z wzrostem pozycji rynkowej firm.