Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "kompetencje informatyczne"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Impact of the COVID-19 pandemic on IT competencies of students
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-09) Kocot, Maria; Kwasek, Artur
    In the current COVID-19 pandemic era, computer skills have become essential for students and academic staff who participate in remote learning or work on online projects, research, and analysis. Due to the need to shift many activities and projects to the virtual world, having computer skills has become critical for effective functioning in the current situation. The aim of the article was to investigate the level of computer competencies of students in the context of the COVID-19 pandemic. The hypothesis was that most respondents have basic computer skills, but they may have varying levels of proficiency in specific computer competencies, such as the use of new software. To achieve this goal, the authors presented empirical research results conducted in February 2021. The study sample included 649 respondents. The research show that the majority of the respondents declared possessing computer competencies such as the use of computers, smartphones/phones, technical internet support, and mobile devices and applications. However, there were some individuals who faced difficulties in operating new software. Therefore, it was recommended to focus on developing computer competencies in the area of new software use through training or courses that will assist those who have difficulty in this area. It is also important to continue monitoring progress and the effectiveness of such actions. This will increase the level of computer competencies in the whole group of respondents, which may contribute to improving work efficiency and increasing job market opportunities. The conducted Pearson correlation allowed us to draw the following conclusions: there are strong positive correlations between all pairs of IT skills, which suggests a mutual relationship.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Kompetencje informatyczne w samoocenie nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Ordon, Urszula; Serwatko, Katarzyna
    Autorki poruszają w artykule kwestie związane z kompetencjami informatycznymi i ich samooceną dokonaną przez nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kompetencje informatyczne tej grupy zawodowej są niezwykle istotne w kontekście oceny kształcenia i uczenia się przez całe życie. Stanowią także istotny element podtrzymywania i rozwoju jakości komunikacji w edukacji na każdym poziomie nauczania.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Rola zajęć pozaformalnych w rozwijaniu uzdolnień informatycznych uczniów
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Morańska, Danuta
    Rozwój gospodarki opartej na wiedzy wiąże się nierozerwalnie z rozwojem branży IT. Co jakiś czas powstają nowe specjalizacje informatyczne takie jak np. architekt danych, analityk danych (data scientist), czy trener robotów programowych, co powoduje dynamiczne zmiany na rynku pracy samej informatyki oraz sektorów bazujących na oprogramowaniu, np. sektory fintech, govtech, gier komputerowych, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Dynamika zmian gospodarczych i społecznych wywołanych wdrażaniem technologii cyfrowych do wszystkich obszarów życia powoduje permanentne zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Jednym z kluczowych zadań edukacji jest więc zapewnienie młodym ludziom warunków do rozwijania uzdolnień informatycznych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Skuteczność kształcenia akademickiego w formule e-learningu. Wybrane aspekty
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Ordon, Urszula; Sołtysiak, Wioletta
    W artykule skupiono się na skuteczności kształcenia akademickiego w formie e-learningu, reprezentowanego przez umiejętności w zakresie nowoczesnych technik komunikacyjno-informatycznych (ICT) lub technik informatycznych (IT). W tym celu dokonano przeglądu literatury oraz przeprowadzono badania ankietowe. Pozytywnie zweryfikowano tezę, iż kształcenie w formule e-learningu skutecznie oddziałuje na podniesienie kompetencji informatycznych studenta.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych)
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Bałażak, Marta
    Artykuł dotyczy kompetencji w pracy nauczyciela. Opisane są one w odniesieniu do kultury organizacyjnej. Wśród kompetencji występują informatyczne. Przedstawiono wzajemne relacje między kompetencjami. Poziom kultury organizacyjnej i zakres posiadanych kompetencji przedstawia stosunek nauczyciela do pracy własnej.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość