Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "involvement"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Involvement of Young People in Extracurricular Activities in General Education Secondary School – an Opportunity for their Balanced Development
    (The University of Rzeszów Publishing House, 2023-12) Tłuczek-Tadla, Ewa
    The article addresses important issues related to the daily educational experiences of Polish secondary school students. In the first place it focuses on the general concepts conveyed by the title, such as balanced development, extracurricular activities, and volunteering. The theoretical and exploratory purpose as well as practical and implementation related goals have been formulated. The main research problem was defined as follows: What was secondary school students’ involvement in extracurricular activities in school, in the context of their opportunities for balanced development? The study applied a method of diagnostic assessment, a survey technique and a specially designed questionnaire. The survey was conducted in May and June 2022 among 286 secondary school students in the Podkarpackie Region. Majority of the respondents did not engage in extracurricular activities. The students who were involved in some kind of extracurricular activity most often perceived various gains for themselves. The most popular were volunteering projects organised by the school. The students reported that involvement in extracurricular activities most often allowed them to gain knowledge, develop skills and help other people. The gains perceived by the respondents can contribute to their balanced development.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Zróżnicowanie przestrzenne absorpcji funduszy unijnych perspektywy finansowej 2007–2013 a zmiany poziomu wzrostu gospodarczego województw w Polsce
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Spychała, Marcin
    W artykule przedstawiono zróżnicowanie przestrzenne absorpcji funduszy unijnych okresu programowania 2007–2013 na poziomie województw. Wykorzystanie środków europejskich omówiono najpierw w układzie programów operacyjnych, a następnie przy zastosowaniu wielkości bezwzględnych (liczby projektów i wartości funduszy) oraz względnych (wartości funduszy na 1 mieszkańca i wartości funduszy na 1 km2). W artykule postanowiono zweryfikować hipotezę, według której w Polsce występują znaczne dysproporcje przestrzenne w wykorzystaniu funduszy unijnych perspektywy finansowej 2007–2013. Najwyższą kwotę funduszy oraz największą liczbę projektów zrealizowano w województwie mazowieckim. Z kolei najwyższą kwotę środków unijnych w przeliczeniu na 1 mieszkańca odnotowano w województwie warmińsko-mazurskim, a w przeliczeniu na 1 km2 – w województwie śląskim. Ponadto w opracowaniu zbadano i określono związek między kształtowaniem się koniunktury gospodarczej w województwach a kwotą wykorzystanych środków wspólnotowych w poszczególnych regionach. Wykorzystanie funduszy unijnych w poszczególnych regionach było istotnie dodatnio skorelowane ze stopą wzrostu PKB. Najwyższe tempo wzrostu PKB zaobserwowano w tych województwach, w których zostało zaangażowanych najwięcej funduszy unijnych, a najniższe tempo wzrostu PKB odnotowano w regionach o najmniejszej absorpcji środków europejskich. Dane statystyczne dotyczące PKB zaczerpnięto z Banku Danych Głównego Urzędu Statystycznego, natomiast dane dotyczące zaangażowania funduszy unijnych wygenerowano z Listy beneficjentów publikowanej przez Ministerstwo Rozwoju. Z kolei wszystkie opracowania graficzne przygotowano w programie GIS-owskim.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość