Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "intermediality"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Genologia wobec rewolucji cyfrowej. Przypadek reportażu
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Pietrzak, Przemysław
    I compare the concept of today intermedial reportage to that before the Internet era. Several features of this genre, usually considered as purely contemporary ones, can be found in the works of 20th century Polish writers including interwar period. Multi-, trans- and intermedial reportages, multiplication of their editorial channels and some forms of participation can be discovered before the time of World Wide Web, on condition that we take into consideration newspaper editions, not only those in the books. Digital revolution then looks merely like a change of carrier rather than a huge turn in the history of some literary genres. Moreover, what it offers (internet channels, social media), is of much less durability than traditional paper texts, and readers’ participation here is frequently limited to commentaries or some cues for authors. Many of them vanish shortly afterwards, what makes a ‘participatory culture’ a cultural illusion.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Gry cyfrowe jako palimpsesty tradycji literackiej
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2018-07-05) Żmuda, Michał
    W pracy badam intermedialne relacje, które wytwarzają się pomiędzy literaturą a cyfrowymi grami. Punktem wyjścia rozprawy jest rozpoznanie, że gry komputerowe są medialnymi hybrydami, które zapożyczają metody reprezentacji i kreowania znaczeo od innych mediów. Główna hipoteza zakłada, że medialnośd gier pozostaje pod wpływem medialności literatury. Gry nie tylko włączają literackie środki semiotyczne w swoje struktury, ale także poddają je daleko idącym transformacjom. Badania opieram na typologiach intermedialności opracowanych przez Irinę O. Rajewsky oraz Wernera Wolfa. Poddaję je jednak rewizji i uzupełniam o definicję medialności Larsa Elleströma, a także teorie remediacji, intertekstualności i paratekstualności. Odwołując się do badao medioznawczych i teorii z zakresu ludologii, przyjmuję, że intermedialne transformacje powstają w oparciu o cybertekstualnośc, proceduralnośd i przestrzennośd gier. W pracy badam tzw. intermedialne kombinacje i odniesienia. Zajmuję się m.in. przemieszczeniem literackich praktyk w obręb medialności gier, formami tekstualnymi, które występują w grach, relacją między czytaniem a graniem, reprezentacją literackich technik i narzędzi (a zwłaszcza tradycyjnych nośników literatury), materialnymi, literackimi artefaktami, które poprzez paratekstualizację poszerzają zakres medialny gier, a także mechanizmami, które stoją za powstawaniem gier ufundowanych na bazie literackiego pierwowzoru.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość